مقدمه

در زمینه اینکه چطور یک نرم افزار حسابداری مناسب خریداری کنیم، به بحث عمر مفید نرم افزار میرسیم. به صورت کلی عمر مفید در تمام وسایلی که خریداری میکنیم، وجود دارد. برای مثال زمانی که تلویزیون خریداری میکنید حتی اگر از آن به درستی استفاده کنید باز هم بعد از یک مدت زمانی که عمر مفید دستگاه است امکان خراب شدن آن و مراجعه به تعمیرگاه وجود دارد. در این وضعیت دو حالت وجود دارد. اول اینکه قطعه آسیب دیده تعمیر میشود و شما میتوانید از آن دوباره استفاده کنید و در حالت دوم دستگاه دیگر قابل تعمیر نیست و باید دستگاه جدیدی خریداری کنید. در مورد بسیاری از وسایل دیگر مثل موبایل قضیه فرق میکند. به مرور زمان سیستم عامل موبایل شما نسبت به برنامه های جدید پایین می آید و شما برای اینکه بتوانید از آنها بهره ببرید سیستم عامل موبایل خود را آپدیت میکنید یا اینکه اگر بخواهید از امکانات ورژن جدید موبایل بهره ببرید اقدام به خرید موبایل جدید مینمایید. در مورد نرم افزار نیز بحث طول عمر وجود دارد. اینکه نرم افزار بخرید و فکر کنید آن قرار است تا ابد برای شما مثل روز اول کار کند در اشتباه هستید البته میشود تا حد ممکن در هنگام خرید مواردی را برای استفاده طولانی مدت تر از نرم افزار در نظر گرفت. در همین راستا در مورد اینکه عمر مفید نرم افزار به چه صورت است به شما خواهم گفت.

عمر مفید نرم افزار حسابداری

در مورد عمر مفید نرم افزار حسابداری و به طور کلی تمام نرم افزارها باید گفت آنها زمانی عمر مفیدشان به پایان میرسد که در برابر نرم افزارهای تازه وارد بسیار ضعیف عمل کنند و شما شاهد این باشید که نسخه های جدید موجود در بازار بسیار آپشن های فوق العاده ای دارد. شما در آن زمان میشود گفت که نیاز به تعویض نرم افزار پیدا کردید. اما این را هم بگوییم که این به هیچ وجه قانون نیست. به عبارتی برای تعویض نرم افزار هیچگونه زمان مشخصی تعیین نشده است. شما وقتی اقدام به تعویض آن میکنید یعنی خودتان خواسته اید که نرم افزار بهتری بر اساس آنچه در بازار است، داشته باشید. با این اوصاف نکته ای که وجود دارد و ما میخواهیم آن را به شما بگوییم این است که در هنگام خرید نرم افزار حسابداری از لحاظ عمر مفید به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

نکات مهم در هنگام خرید نرم افزار حسابداری در زمینه عمر آن

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری شما دو حالت را در پیش رو دارید. حالت اول این است که نرم افزار را برای یک حساب و کتاب کردن چند ماهه میخواهید و بعد از آن دیگر نرم افزار به کار شما نمی آید. در این حالت نرم افزاری که کار شما را برای این مدت کوتاه راه بیندازد مناسب است. در حالت بعدی شما یک تاسیسات پیچیده و بزرگ دارید. در این تاسیسات کارمندان شما در بخش های مختلف مشغول به کار هستند و در این بین نیاز به این دارند که به بخش حسابداری متصل شوند. در این حالت کاملا مشخص است که شما این مجموعه را برای مدت طولانی دور هم جمع کردید تا بتوانید کار بزرگی را انجام دهید. پس با این نتیجه شما نرم افزاری را میخواهید که برای سالیان زیاد بتواند کارهای شما را انجام دهد. یکی از ویژگی های این نرم افزار این است که پشتیبانی قوی داشته باشد. این دو حالت را حتما در هنگام خرید نرم افزار در نظر بگیرید تا بتوانید از این نظر نیز خرید درستی را داشته باشید. چون همانطور که میدانید خرید درست یک نرم افزار مواردی را شامل میشود که در مقاله های قبل نیز به آنها اشاره شد. اگر آنها را نخواندید به شما توصیه میکنیم به بانک مقالات سایت کاکتوس سر بزنید و حتما آنها را مطالعه کنید تا خرید درست تری را در این زمینه تجربه کنید. پس تا به اینجا متوجه شدید که توجه به عمر مفید نیز در هنگام خرید نرم افزار حسابداری بسیار دارای اهمیت است. بر اساس دو حالتی که در ابتدای این بخش گفتیم آن را انتخاب کنید.

دو نکته مهم در هنگام خرید نرم افزار با عمر مفید طولانی

اگر در هنگام خرید نرم افزار حسابداری که میخواهید عمر مفید طولانی داشته باشد به دو نکته  توجه کنید بسیار عالی میشود و خیالتان از خرید مطمئن میگردد. این دو نکته را به صورت ساده به شما توضیح میدهیم. اول اینکه باید بدانید شما قرار است کارتان در آینده تا چه حد پیشرفت کند. برای مثال اگر اکنون نیاز نیست بخش حسابداری خود را به انبار متصل کنید اما آینده نگری آن را داشته باشید. اگر چند درصد احتمال میدهید به زودی انبار نیز به بخش کاری شما اضافه میگردد پس از همین الان در هنگام خرید نرم افزاری را انتخاب کنید که قابلیت اتصال به بخش های دیگر را داشته باشید. در این صورت زمانی که انبار نیز اضافه کردید نرم افزار حسابداری شما هنوز برایتان عمر مفید دارد و نیاز نیست آن را دوباره جایگزین کنید. مورد بعدی در مورد این است که از شرکتی معتبر خرید کنید. شرکتی که پشتیبانی داشته باشد. در مورد پشتیبانی نیز مطمئن شوید که پشتیبانی آن برای سال ها ادامه پیدا میکند. برای مثال شرکتی که تازه تاسیس شده و معلوم نیست به کار خود ادامه میدهد یا خیر نمیتواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. شما باید به شرکتی اعتماد کنید که سال ها در این زمینه مشغول به فعالیت است و قرار نیست شما را بعد از مدتی رها کند و آنگاه مجبور شوید برای اینکه پشتیبانی نرم افزار داشته باشید نرم افزار دیگری را از شرکت دیگری خریداری کنید.

مبحث ارتقا

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید نرم افزار ارتقا پیدا میکند. بحث ارتقا به این صورت است که شرکت های معتبر بعد از گذشت یک مدت بر اساس پیشرفت در دنیای برنامه نویسی سعی میکنند نرم افزار خود را نیز آپدیت کنند تا بتواند پاسخگو مسائل روز باشد. توجه به این سه نکته در هنگام خرید نرم افزاری که قرار است برای طولانی مدت کار کند بسیار میتواند در خرید موفق تاثیر گذار باشد. پس این نکته و دو مورد قبلی را مد نظر داشته باشید.

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری کاکتوس

کاکتوس به عنوان یک شرکت نرم افزاری کامپیوتری سال ها است که در زمینه برنامه نویسی و طراحی انواع نرم افزار و همچنین نرم افزار حسابداری فعالیت میکند. شما میتوانید هرگونه نرم افزاری که مورد نیازتان است را بر اساس دسته بندی هایی که در این زمینه برای شما در نظر گرفتیم و پیشتر در مورد آنها صحبت کردیم، خریداری کنید. نرم افزاری که توسط شرکت کاکتوس ارائه میشود بر مبنای این است که بتوان آن را به روز رسانی کرد. همچنین پشتیبانی در اختیار شما قرار میگیرد که هرگاه به مشکل برخوردید و یا سوالی در زمینه نرم افزار بود بتوانید از آن کمک بگیرید. این پشتیبانی نیز در سال اول به صورت کاملا رایگان میباشد. تمام اینها نشان دهنده این است که شما از لحاظ اینکه نرم افزار شما میتواند عمر مفید خوبی داشته باشد خیالتان راحت گردد. برای دریافت نرم افزار نیز میتوانید وارد سایت شوید و قبل از خرید نرم افزار آن را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید. این کار باعث میشود شما بدانید قرار است چه امکاناتی در اختیارتان قرار گیرد و با خیال راحت آن را انتخاب کنید. برای اینکه آن را داشته باشید کافی است اطلاعات خود را در سایت وارد کنید تا ما با شما ارتباط برقرار کنیم.

کلام آخر

در این مقاله به یکی از موارد که در زمینه چگونگی خرید بهتر نرم افزار حسابداری به ما کمک میکند، اشاره کردیم. این مورد توجه به عمر مفید نرم افزار میباشد. در همین زمینه شما باید بدانید که نرم افزار را برای چه مدت زمانی میخواهید داشته باشید. این نکته به شما کمک میکند که انتخاب بهتری داشته باشید همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد. مبحثی که باقی میماند این است که قطعا نمیشود به طور صد در صد در مورد اینکه آینده شغلی به چه صورت پیش خواهد رفت برنامه ریزی کرد. شاید بگویید امکان دارد هرگز با اینکه در فکر شما است انبار به بخش کاری خود اضافه کنید اما این اتفاق نیفتد. کاملا درست میگویید آنچه باید از مطلبی که میگوییم متوجه شوید این است که تا جایی که امکان دارد بتوانید برنامه ریزی را درست و حساب شده انجام دهید. این کار بر عهده مدیریت است که در بهترین حالت ممکن بتواند آینده کار خود را برآورد کند و بر اساس آن تصمیم گیری نماید. این را هم بگوییم که گاهی اوقات پیش بینی ها آنطور که باید پیش نمیرود و شما بعد از مدتی ناچار به تعویض نرم افزار خود خواهید بود و نباید از این بابت خود را سرزنش کنید. به هر حال اگر قصد خرید نرم افزار دارید و میخواهید بهترین خرید را تجربه کنید بهتر است به تمام مواردی که در این مقاله و همچنین سایر مقالات در مورد آنها گفته شد عمل کنید تا در نتیجه خرید رضایت بخشی را داشته باشید. کاکتوس سعی کرده است در این زمینه بهترین شرایط را برای شما فراهم کند تا از همه نظر خیال شما برای خریدی درست راحت باشد.