نرم افزار حسابداری

در این مقاله به مبحثی در مورد نرم افزار حسابداری میرسیم که ما را در جهت کاهش هزینه ها هدایت میکند. میخواهیم به این موضوع بپردازیم زمانی که شما میخواهید نرم افزار را خریداری کنید از نظر کاربری با آن در چه شرایطی قرار میگیرید. تصور کنید که شما سال ها است که برای مثال در زمینه پوشاک یا هر چیز دیگر مشغول به فعالیت هستید. تا به حال اکثر کارها را به صورت دستی انجام میدادید و هیچ مشغله فکری در زمینه کار با نرم افزار و مسائلی از این قبیل نداشتید. اما اکنون به دلیل اینکه میخواهید کارهای شما مکانیزه شود و از مزایایی مثل سرعت بیشتر در کار بهره ببرید قصد این را کردید که نرم افزارها را وارد سیستم کاری خود کنید. اولین مسئله ای که وجود دارد این است که آیا نیروی کار شما دانش لازم برای کار با نرم افزار را میدانند؟ اگر جواب برای سازمانی خیر باشد مدیریت به این فکر میفتد که حالا برای اینکه پرسنل این دانش را یاد بگیرند باید چه میزان هزینه شود؟ نگرانی دیگری که وجود دارد این است که چند کاربر نیاز است تا یک نرم افزار بتواند به خوبی کار کند؟ به عبارتی برای اینکه هزینه ها پایین آید شما به دنبال این هستید که نرم افزار حسابداری خریداری کنید که با کمترین تعداد کاربر بتواند کار کند. اینکه چطور تمام این موارد را بتوانید سازماندهی کنید چیزی است که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.  

تعداد کاربران در نرم افزار حسابداری

در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم به نکات کلیدی در هنگام خرید نرم افزار حسابداری اشاره کنیم که به شما کمک میکنند کیفیت خرید شما در زمینه آنچه در قسمت مقدمه به آن اشاره شد افزایش یابد، کمی در مورد شرایط تعداد کاربران در نرم افزار حسابداری میگوییم. نرم افزارهای حسابداری بر اساس اینکه شما چه استراتژی در مجموعه خود دارید و گستردگی مجموعه شما چقدر است میتوانند پیچیدگی مختلفی داشته باشند. برای مثال شما میتوانید یک برنامه حسابداری که مدل آن ساده است و تک کاربره میباشد را تهیه کنید. البته این برای زمانی است که کار کردن یک کاربر با آن بتواند نیاز مجموعه شما را پاسخگو باشد. در بعضی از مجموعه ها اینکه تنها یک کاربر بتواند تمام امور را به انجام برساند مشکل است به همین دلیل دسته ی دیگری از نرم افزارها وجود دارند که چند کاربره هستند. قاعدتا این نرم افزارها از نظر کارایی نیز در سطح بالاتری قرار دارند. به هر حال زمانی که نرم افزار خریداری میشود باید ابتدا کارکنان شما دانش کارکرد با آن را یاد بگیرند. خب حال میخواهیم به مباحثی بپردازیم که به شما کمک میکنند هزینه های مربوط به یادگیری کاهش پیدا کنند. اگر به این موارد توجه کنید از لحاظ مالی به مجموعه خود کمک کرده اید. این مواردی که به آنها اشاره میکنیم نه تنها در مورد نرم افزار حسابداری بلکه در مورد هر نرم افزار دیگر نیز قابل اجرا است. پس به طور کلی این اصول را در هنگام خرید هر نرم افزاری به کار برید.

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری فروشگاهی

کاهش هزینه کاربری در هنگام خرید نرم افزار حسابداری

این کار را از دو طریق میتوانید مورد کنترل خود قرار دهید. در این بخش به هر دو مورد اشاره خواهیم کرد:

مورد اول

هنگام خرید نرم افزار حسابداری به این نکته توجه کنید که یک نرم افزار میتواند به صورت ساده با یک خروجی باشد یا اینکه بسیار پیچیده باشد و برای کار با آن نیاز به دانش و تمرکز بالا دارید. یکی از مواردی که در طراحی نرم افزار بسیار مهم است این میباشد که کاربری آسان داشته باشد. گاهی اوقات افراد بسیار زیادی هستند برای اینکه نشان دهند نرم افزار آنها بسیار خاص است آن را آنقدر پیچیده میکنند که کاربری با آن بسیار سخت میشود. در صورتی که یک اصل مهم در هنگام کار کردن با نرم افزار این است که با آن بشود به راحتی کار کرد. قرار نیست شما نرم افزارها را وارد دنیای خود کنید تا کار شما سخت تر شود. شما میخواهید با استفاده از آنها راحت تر و سریعتر کار خود را انجام دهید. پس حتما به این نکته توجه کنید. اما نمیتوان این را مطلق گفت چون بعضی نرم افزارها هستند که به دلیل کارایی بالا نسبت به نرم افزارهای ساده تر کاربری سخت تری نیز دارند. به هر حال شما بین آنها به راحتی بر اساس موقعیت خود میتوانید یکی را انتخاب کنید. اگر پرسنلی را دارید که به صورت تخصصی کار با نرم افزار را نمیدانند پس به شما توصیه میشود نرم افزاری را انتخاب کنید که کار کردن با آن راحت تر است. این کار یک مزیت دیگر دارد. آن هم این است که اگر بخواهید نیروی جدید استخدام کنید اینکه فرد حتما تخصص در زمینه آن نرم افزار را داشته باشد برای شما محدودیت در پذیرش ایجاد نمیکند.

مورد دوم

نکته بعدی این است که به طور کلی کار با نرم افزار حسابداری راحت باشد. زمانی که نرم افزار در این حالت قرار داشته باشد نیروی کاری شما به راحتی میتواند کار کردن با آن را یاد بگیرد و زمان زیادی برای عادت کردن به آن صرف نکند. از طرفی همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد در هنگام استخدام نیز مشکلی پیش نمی آید. بدین ترتیب در هنگام خرید سعی کنید نرم افزاری را البته با توجه به موقعیت کاری شرکت یا مجموعه خود انتخاب کنید که به راحتی پرسنل بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

اهمیت خرید نرم افزار حسابداری ساده

دو موردی که در بالا به آن اشاره شد شما را به سمت نرم افزار راحت تر هدایت میکند. اهمیت آن هم این است که دیگر نیاز نیست هزینه های زیادی را بدهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. هیچگونه ضرری هم برای مجموعه یا شرکت شما ندارند. البته این تا زمانی است که شما نیاز به یک نرم افزار پیچیده را در مجموعه خود نداشته باشید. چون آن زمان است که شما باید برای داشتن موقعیت بهتر هزینه انجام دهید و این یک امر کاملا طبیعی است. در این بین مواردی هم وجود دارد که شما میتوانید یک نرم افزار حسابداری قیمت مناسب چند کاربره را داشته باشید و از آن بهره ببرید. قطعا برای شما جالب است با آن آشنا شوید. پس برای آشنایی با آن با ما به بخش بعد بیایید.

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار بازرگانی ارزی

نرم افزار حسابداری کاکتوس

در مورد نرم افزار حسابداری کاکتوس باید بگوییم که آن را در سه مدل ساده، عمومی و جامع ارائه میدهیم. مدل ساده آن به صورت تک کاربره است و در این حالت تنها لازم است یکی از پرسنل کار با آن را یاد بگیرد. این نرم افزار میتواند فعالیت های پایه ای مربوط به حسابداری را به صورت عالی برای شما انجام دهد. در مورد مدل های دیگر نیز باید بگوییم با آنها میتوانید به صورت یکپارچه به بخش های دیگر مثل انبارداری، خزانه داری و … نیز متصل شوید و هم زمان چند کاربر را به آن متصل کنید تا کارها هرچه سریعتر صورت گیرد. این مورد برای مجموعه هایی مناسب است که کارهای بزرگ و مجموعه ی گسترده ای دارند. ما نرم افزار را برای شما در بهترین قیمت در نظر گرفته ایم. البته یکی از مواردی که به آن نیز باید اشاره کنیم این است که در هنگام خرید و البته بهتر است بگوییم قبل از آن شما میتوانید نسخه ی تستی نرم افزار را تهیه نمایید و برای مدتی با آن شروع به کار کردن کنید. این نسخه به صورت کاملا رایگان بوده و علاوه بر اینکه شما را با محیط آن آشنا میسازد این فرصت را نیز برای شما ایجاد میکند تا بتوانید ببینید آیا کار کردن با آن آسان است یا خیر. به این صورت میتوانید با اطمینان خاطر که این نرم افزار هم کارایی بالا دارد و هم کاربری ساده آن را خریداری کنید. این فرصتی است که هرگز باعث نمیشود نرم افزاری داشته باشید که بعد از مدتی متوجه ناکارآمد بودن آن برای خود شوید.

آموزش رایگان توسط کاکتوس

کاکتوس یک شرکت نرم افزاری است که انواع مختلف نرم افزارها را ارائه میدهد و سالها است که در این زمینه فعالیت میکند. ما سعی کردیم برای شما مجموعه ی کاملی از نرم افزارها را در نظر بگیریم تا در هنگام خرید به راحتی بتوانید انتخاب کنید و از این بابت که در جای درست هزینه کردید، خیالتان راحت باشد. یکی از بهترین شرایطی که برای شما در نظر گرفتیم این است که بعد از خرید نرم افزار حسابداری از کاکتوس به صورت رایگان دو جلسه به شما آموزش داده میشود. این دو جلسه میتواند شما را به صورت کامل با نرم افزار آشنا کند و خیلی زیاد شما را در جهت کاهش هزینه ها کمک کند. علاوه بر این کاکتوس پشتیبانی برای نرم افزارهای خود دارد که سال اول این پشتیبانی به صورت کاملا رایگان است که این مورد هم برای شما نسبت به خرید از شرکت های دیگر میتواند بسیار خاص باشد. با این اوصاف هم اکنون میتوانید وارد سایت کاکتوس شوید و برای دریافت نسخه ی تستی نرم افزار مورد نظرتان با ما ارتباط برقرار کنید تا در ادامه ی کار یک خرید مطمئن و عالی و مناسب را برای مجموعه خود انجام دهید.