انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

اگر مقاله ما در زمینه اینکه چطور در زمینه خرید نرم افزار حسابداری انتخاب بهتری داشته باشیم را مطالعه کرده باشید دو مورد از مهمترین فاکتور ها در زمینه انتخاب بهترین نرم افزار را میدانید. این دو مورد شامل این است که بدانید کسب و کار شما چیست و در زمینه حسابداری دقیقا به چه فاکتورهایی نیاز دارید. همچنین در آن مقاله به این موضوع اشاره داشتیم که چرا باید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید و چه تاثیری بر کار شما میگذارد. اگر آن را مطالعه نکردید به شما پیشنهاد میکنیم حتما به آن سر بزنید. در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از مباحث مهم در هنگام انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بپردازیم که آن بودجه است. این فاکتور نیز بسیار مهم میباشد. پس اگر قصد تهیه نرم افزار را دارید و در این زمینه اطلاعات ندارید با ما تا انتها همراه باشید تا درست ترین و جامع ترین اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهیم.

قیمت نرم افزار حسابداری چند است؟

قبل از هر چیزی اطلاعاتی در مورد رنج قیمت انواع نرم افزار حسابداری در بازار به شما میگوییم. اول از همه بدانید که شما حتی میتوانید به صورت اینکه هیچ پولی پرداخت نکنید هم نرم افزار داشته باشید. به عبارتی از نسخه های رایگان آن تهیه کنید. در مقابل نسخه های چند میلیونی نیز وجود دارند که آنها را نیز میتوانید خریداری نمایید. پس تا به اینجا حتی اگر بودجه ای هم ندارید طوری نیست که در زمینه تهیه نرم افزار نگرانی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که چون نسخه های رایگان وجود دارد پس حالا هرگز برای خرید نسخه های پولی اقدام نکنید. همانطور که تجربه دارید باید بدانید زمانی که چیزی به رایگان در اختیار گذاشته میشود حتما یک سری امکانات نسبت به زمانی که بابت آن باید پول پرداخت کرد وجود دارد، در این زمینه نیز این موضوع صدق میکند. پس در قدم اول ابتدا شما را توجیه میکنیم که اصلا چرا حالا که نسخه رایگان است باید نسخه پولی تهیه کنید. برای دانستن آن با ما به بخش بعد بیایید.

” پیشنهاد مرتبط : انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

تفاوت نرم افزار حسابداری رایگان و پولی در چیست؟

یکی از تفاوت های موجود محدودیت موجود در نرم افزار حسابداری رایگان است. البته این مربوط به زمانی است که شما آن را از شرکت های معتبر تهیه میکنید. زمانی که نرم افزار را از مراکز غیر معتبر دریافت مینمایید علاوه بر محدودیت هایی که دارد مشکلات دیگری را نیز برای شما ایجاد میکند. برای مثال آن نرم افزارها اکثرا قفل شکسته هستند. به همین دلیل امکانات به صورت کامل در اختیار شما قرار نمیگیرند. از طرفی آنها بدون هیچگونه پشتیبانی هستند و زمانی که با آن به مشکل برمیخورید هیچ کسی نیست که به عنوان پشتیبان آن به شما کمک کند. به همین دلیل امکان این وجود دارد که شما هر لحظه تمام اطلاعات خود را از دست دهید و دیگر هیچ وقت نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. همین میتواند یک عامل وحشتناک باشد. اینکه شما اطلاعات مهم مالی خود را از دست دهید. پس اگر نصیحت ما را در این زمینه بدانید به شما اینگونه نرم افزارها را توصیه نمیکنیم. تمام اینها میتوانند دلایلی باشند که پرداخت پول در هنگام خرید نرم افزار را توجیه میکنند. پس تا به اینجا متوجه شدید برای اینکه بتوانید بهترین نرم افزار را انتخاب کنید باید بودجه ای را اختصاص دهید. اینکه باید چه بودجه ای را برای آن اختصاص دهید مبحث بخش بعدی را میسازد.

 

رابطه بودجه و انتخاب نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کار

شما در ابتدا باید به یک سری از موارد توجه کنید تا به کمک آنها بتوانید بودجه درست را تشخیص دهید. اول از همه این است که بدانید در حال حاضر نیاز شما به چه امکاناتی است و با توجه به آن ببینید بالاترین و پایین ترین قیمت موجود در بازار چیست. علاوه بر نیاز خود میتوانید از این جنبه که کاملترین نرم افزار موجود در بازار برای کسب و کار شما چه نرم افزاری است نیز بررسی کنید و بر این اساس بالاترین و پایین ترین قیمت را مشخص کنید. اگر بخواهیم به صورت برخورد حرفه ای با این قیمت ها به شما بگوییم که چه کنید اینگونه است که محدوده بین پایین ترین قیمت در مورد اول که بر اساس نیازهای شما بود و بالاترین قیمت در مورد دوم که کاملترین نرم افزار در کسب و کار شما بود را مورد بررسی قرار دهید. به این بررسی فرمول هزینه فایده میگویند. شما بر این اساس نرم افزار مورد نظر را در درست ترین حالت ممکن بر اساس بودجه خود میخرید و امکان خرید اشتباه یا بدون مصرف کاهش می یابد.

 

عوامل مهم دیگر در هنگام انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

یکی از مهمترین عوامل این است که شما نرم افزار حسابداری را از کجا تهیه میکنید. اعتبار شرکت در این زمینه بسیار مهم است. همانطور که به آن اشاره شد مسئله پشتیبانی خیلی مهم است. پس برای اینکه از این آپشن برخوردار شوید حتما از مراکز معتبر نرم افزار تهیه کنید. دومین مورد بحث ارتقا نرم افزار است. در هنگام خرید از فروشنده در مورد اینکه نرم افزار در آینده ارتقا پیدا میکند یا خیر را نیز بپرسید. به دلیل اینکه ارتقا یافتن بسیار مهم است و برای مدیریت بهتر بر روی امور مالی میتوان بر روی آن حساب باز کرد. پس تا به اینجا متوجه شدید که خرید کردن از یک شرکت معتبر تا چه حد میتواند تاثیر گذار باشد. حتی اگر میخواهید نرم افزار ارزان قسمت نیز تهیه کنید حتما از شرکت های نرم افزاری که در زمینه نرم افزار دارای اعتبار دارند این کار را انجام دهید و به طور کلی کیفیت را فدای کمیت نکنید چون مجبور میشوید دوباره کاری کنید و بعد از مدت کوتاهی برای خرید مجدد اقدام نمایید. پس توصیه دیگر ما به شما این است که یک بار خرید کنید اما درست انتخاب کنید.

بودجه لازم برای خرید نرم افزار حسابداری از کاکتوس

شرکت کاکتوس در زمینه نرم افزار فعالیت میکند و شما میتوانید انواع نرم افزارها و همچنین نرم افزار حسابداری را از آن تهیه کنید. نرم افزارهای مختلفی در زمینه حسابداری برای فروش داریم که به طور کلی به سه دسته ساده، جامع و عمومی تقسیم بندی میشود که شما بر حسب اینکه کدام یک از آنها برای شما بهتر است یکی را انتخاب میکنید. همچنین برای هر کسب و کاری بر اساس اینکه در آن کار نیاز به چه امکاناتی است برنامه نویسی و طراحی شده اند که کار شما را به بهترین نحو ممکن راه بیاندازند. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در مورد آنها پیدا کنید بهتر است به مقاله های مربوط به نرم افزارهای حسابداری رجوع کنید. در مورد رنج قیمت آن باید بگوییم کاکتوس شرایط را طوری در نظر گرفته است که با هر رنج قیمت بتوانید نرم افزار را در سطوح مختلف تهیه کنید. برای اینکه در مورد قیمت های آن آگاهی پیدا کنید بهتر است با ما تماس حاصل کنید تا اطلاعات دقیق در مورد قیمت را به ما بگوییم. این رنج مختلف به این دلیل است که مدل های مختلفی از نرم افزار حسابداری را داریم که هر کدام برای کسب و کار خاص و امکانات مورد نیاز متفاوت است. یکی از بخش های موجود در مورد نرم افزار رایگان کاکتوس است که لازم میدانیم در بخش بعد کمی در مورد آن نیز صحبت کنیم چون احتمالا برای شما نیز جالب میباشد.

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری رایگان کاکتوس

در مورد نرم افزار حسابداری رایگان در قسمت های قبل صحبت کردیم. به نکته ای اشاره شد که یکی از تفاوت های آن با نسخه های پولی این است که محدودیت دارد. این محدودیت برای زمانی است که شما از شرکت های معتبر آن نرم افزار رایگان را تهیه کنید چون در غیر این صورت کلا اشتباه است. نرم افزاری که کاکتوس رایگان در اختیار شما قرار میدهد شبیه سازی شده نرم افزار اصلی است. شما تمام امکاناتی که نرم افزار اصلی دارد را برای مدت زمان محدود در اختیار دارید. البته باید گفت هدف اصلی کاکتوس این است که شما قبل از خرید نرم افزار مد نظر خود به صورت مستقیم با آن آشنا شوید. همین کار باعث میشود شما انتخاب بهتری نیز داشته باشید چون با اطمینان صد در صد از اینکه نرم افزار دقیقا آن چیزی است که میخواستید پول آن را میپردازید. برای دریافت آن میتوانید به سایت کاکتوس مراجعه کنید و فرم درخواست آن را پر نمایید. همچنین زمانی که از یک مرکز معتبر خرید مینمایید باعث میشود خدماتی مثل پشتیبانی را داشته باشید که کاکتوس یک سال اول این خدمات را به صورت کاملا رایگان ارائه میدهد. تمام اینها نشان دهنده ی این است که بودجه را در مکان درستی صرف کردید. در آخر با توجه به تمام آنچه گفته شد باید بگوییم در هنگام خرید بودجه خود را بر اساس آنچه در این مقاله گفته شد تعیین کنید و حتما به این مورد که خرید را از یک مرکز معتبر انجام دهید، توجه نمایید. میتوانید با اعتماد به کاکتوس هم از نرم افزار حسابداری رایگان آن بهره ببرید و هم با رنج های مختلفی که داریم خرید متناسب خود را انجام دهید.