انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

زمانی که میخواهید نرم افزار حسابداری خریداری کنید انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بسیار مهم است. به زبان ساده تر شما باید قبل از اینکه اقدام به خرید کنید ابتدا بدانید چه نرم افزاری مناسب کار شما میباشد. شاید اکنون سوالی که در ذهن شما ایجاد شده باشد این است که مگر نرم افزارهای حسابداری با هم تفاوت دارند؟ در جواب باید بگوییم بله آنها از نظر امکانات و کارایی با هم متفاوت هستند و به دلیل همین تفاوت ها است که باید بهترین را برای کار خود انتخاب کنید. با توجه به آنچه گفتیم اگر به تازگی قصد این را کردید که برای کسب و کار خود نرم افزار حسابداری تهیه کنید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری به شما کمک کنیم.

” پیشنهاد مرتبط : دانلود رایگان نرم افزار حسابداری کاکتوس کامپیوتر


انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بر چه اساسی است؟

اساس اینکه انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بر چه مبنایی است به دو عامل بستگی دارد. اگر شما بتوانید این دو عامل را به درستی بررسی کنید قطعا خرید خوبی خواهید داشت. مورد اول بسیار آسان است. شما ابتدا باید بدانید که کسب و کار شما چیست. اینگونه نیست که شما بگویید ما نرم افزار حسابداری برای کار الف را در کار ب نیز استفاده کنیم. هر نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کار خاصی طراحی شده است. پس تا به اینجا فهمیدیم ابتدا باید کسب و کار شکل بگیرد بعد انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را داشته باشیم. قدم بعدی این است که بر اساس کسب و کاری که دارید به صورت دقیق تر مشخص کنید چه آیتم هایی را برای حسابداری کار خود نیاز دارید. دلیل آن هم این است که شرکت های مختلف که نرم افزارهای حسابداری متفاوت را برنامه نویسی میکنند بخش های مختلف را طبق اصولی که خودشان در نظر میگیرند، ایجاد میکنند. شما باید در هنگام خرید با مطالعه اطلاعات مربوط به آن نرم افزارها تشخیص دهید آن نرم افزار به درد شما میخورد یا خیر. برای اینکه اطلاعات شما در مورد نرم افزار کامل شود میتوانید برای مثال دمو نرم افزار را مشاهده کنید و بسیاری راه های دیگر که در نهایت به انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری توسط شما کمک میکنند. پس یکی از اصول دیگری که به شما در خرید بهتر کمک میکند این است که خرید را از شرکتی انجام دهید که اطلاعات نرم افزار را در راحت ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار دهد. اینگونه همه چیز برای یک انتخاب خوب فراهم میشود.

اگر نیاز را قبل از خرید مشخص نکنیم چه اتفاقی می افتد؟


گفتیم انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری در گرو این است که به طور دقیق آنچه در محیط کاری خود به آن نیاز دارید را مشخص کنید. اگر نخواهید به این موضوع توجه کنید و خرید انجام دهید امکان دارد نرم افزاری را انتخاب کنید که بسیاری از بخش های آن برای شما هیچ کارایی نداشته باشد. حتی گاهی اوقات نرم افزار آنچه شما نیاز دارید را ندارد و تنها علت آن این است که در هنگام خرید به امکاناتی که نرم افزار در اختیار شما قرار میدهد توجه نمیکنید و اصل را بر این میگذارید که تمام نرم افزارهای حسابداری یکسان هستند در صورتی که چنین فرضی اشتباه است. اگر بخواهیم اشاره ای به صورت جامع به سه گروه نرم افزار حسابداری شرکت کاکتوس داشته باشیم باید بگوییم در حال حاضر ما سه مدل جامع، عمومی و ساده را در هر کسب و کار برای ارائه داریم. هر کدام از اینها از لحاظ امکانات شرایط متفاوتی را در اختیار کاربر قرار میدهند. حال تصور کنید بدون در نظر گرفتن این اطلاعات خرید انجام دهید، قطعا آن انتخاب درستی نخواهد بود. علاوه بر این سه دسته ما برای کسب و کارهای مختلف نرم افزارهای حسابداری مخصوص داریم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


انواع نرم افزار حسابداری کاکتوس


برای اینکه انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را داشته باشید قصد داریم در ادامه به شما بگوییم کاکتوس چه نرم افزارهای حسابداری را برای شما آماده دارد. ما برای کسب و کارهای مختلف در این زمینه نرم افزارهای متفاوتی را داریم. این کسب و کارها شامل مواردی مثل انواع فروشگاه ها، کارهای پیمانکاری، بخش بازرگانی ارزی، دفاتر خدمات بیمه، بخش سردخانه، انبارداری، آژانس های هواپیمایی، کارخانه های خرید شیر و بسیاری موارد دیگر میشوند. همانطور که میدانید فروشگاهی که پوشاک میفروشد با آژانس هواپیمایی قطعا نوع حساب و کتاب متفاوتی دارد. پس اینها نمیتوانند از نرم افزارهای یکدیگر استفاده کنند. یکی از موارد مهم دیگر این است که شما در هر کسب و کار به یک مهارت خاص نیاز دارید. برای مثال نرم افزاری که برای فروشگاه نیاز دارید باید طوری باشد که سرعت عمل بالایی داشته باشد. دلیل آن هم این است که در فروشگاه افراد مبلغی را که قرار است پرداخت کنند باید سریع بدانند وگرنه صف های بسیار طولانی تشکیل میشود که این اصلا خوب نیست. پس یکی از مواردی که در طراحی نرم افزار حسابداری فروشگاهی در نظر گرفته میشود همین موضوع است. حال اگر شما انتخاب درست برای کار خود داشته باشید از این ویژگی به راحتی برای فروشگاه خود بهره خواهید برد. مثال بعدی در مورد نرم افزار بازرگانی میباشد که یکی از خصوصیاتش این است که باید یکپارچه باشد. در امور مربوط به بازرگانی افراد نیاز دارند که به طور همزمان بتوانند چند بخش را مدیریت کنند. به این صورت که هم تراکنش های مالی و هم گردش کالا را داشته باشند. به همین دلیل یکپارچگی در آن مهم است. در این بخش متوجه شدید چندین نرم افزار حسابداری مختلف وجود دارد که هر کدام برای کسب و کاری خاص است.


امکانات پایه و خاص در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

در بخش های قبل به این موضوع اشاره کردیم که در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری باید به مدل نرم افزار نیز توجه داشته باشید. سه مدل آن را به شما گفتیم که هر کدام آنها به گونه ای هستند که امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار میدهند. برای مثال در مدل ساده از بانک اطلاعات Access استفاده شده است که همین باعث میشود به صورت تک کاربره فقط مورد استفاده قرار بگیرد. پس اگر در محیط کاری خود افراد متعدد میخواهند از برنامه به صورت همزمان استفاده کنند این گزینه انتخاب مناسبی نیست. در حالی که در مدل عمومی و جامع از بانک اطلاعاتی SQL استفاده شده که این امکان را به افراد میدهند که به صورت همزمان به آن متصل شوند. این دو مدل به شرکت هایی که بزرگتر هستند و نیاز به کار کردن افراد بیشتری به صورت همزمان در آنها وجود دارد، بسیار مناسب است. همچنین حالت عمومی و جامع که از بانک اطلاعاتی نام برده استفاده میکنند از امنیت بالاتری نیز برخوردار هستند. تمام این مواردی که به آنها اشاره شد در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری تاثیر گذار هستند و شما میتوانید با توجه به آنها و البته نیازی که در کسب و کار خود دارید این انتخاب درست را داشته باشید.

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری بازرگانی و شرکتی

کمک کاکتوس در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

تا به اینجا مواردی را گفتیم که با دقت در آنها میتوانید انتخاب بهتری را در هنگام خرید نرم افزار حسابداری داشته باشید. همانطور که متوجه شدید انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری در موفقیت نهایی شما تاثیر گذار است. قبل تر به آن اشاره شد که ابتدا نیازهای مورد نظر کسب و کار خود در زمینه حسابداری را تعیین کنید سپس با توجه به اطلاعات نرم افزار مورد نظر آن را خریداری نمایید. کاکتوس در بخش نهایی برای اینکه نرم افزار حسابداری مد نظرتان را بهتر بشناسید راهکارهایی را برای خرید بهتر شما در نظر گرفته است. اول اینکه شما میتوانید وارد سایت شوید و با توجه به مقاله های مختلف در مورد انواع نرم افزارهای موجود در شرکت مطالعه کنید. اما مطالعه در مورد آن شاید نتواند به خوبی سوالات ذهنی شما را برطرف کند به همین دلیل کاکتوس به ارائه نسخه تستی رایگان در مورد تمام نرم افزارهای خود میپردازد. شما میتوانید هر نرم افزاری را که بخواهید در مورد آن فرم مخصوص را پر کرده و نسخه تستی آن که به صورت کاملا رایگان است را تهیه کنید. این نرم افزار تا یک حد مجاز به شما اجازه میدهد که با آن کار کنید و به صورت کامل با آن آشنا شوید. همین باعث میشود که به طور کامل مطمئن شوید که برنامه مورد نظر میتواند انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کار شما باشد.

کلام آخر

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری در موفقیت شما تاثیر بسیار مستقیمی دارد. وجود یک نرم افزار نامناسب حتی میتواند کار شما را نسبت به حالتی که هیچ نرم افزاری ندارید خراب تر کند. دلیل آن هم این است که وقت خود را با نرم افزاری هدر میدهید که نه تنها کار شما را راه نمی اندازد بلکه شما را گیج میکند. پس در هنگام انتخاب نرم افزار به اینکه چه نرم افزاری به کار ما بیشتر میخورد باید توجه کرد و متناسب با کاری که انجام میدهید باید نرم افزار را انتخاب کرد تا درست ترین خرید را داشت. در این زمینه کاکتوس با امکاناتی که در زمینه خرید برای مشتریان خود در نظر دارد شما میتوانید انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب و کار خود داشته باشید.