خرید برنامه خرید و فروش بهره‌مند شدن از امکانات فراوانی است که این نوع برنامه‌های کاربردی در اختیار فروشنده و در واقع صاحبان فروشگاه‌های آنلاین قرار می‌دهند. صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به‌راحتی قادر خواهند بود تا با استفاده از این برنامه‌ها مدیریت فعالیت‌های متنوع خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. فراهم‌ کردن این امکانات به‌ویژه برای افرادی که دارای وب‌سایت‌های فروشگاهی بوده و نیازمند امکانات متنوع برای ارائه خدمات گوناگون به کاربران خود هستند، بیش‌ترین کاربرد را خواهد داشت.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

خرید برنامه خرید و فروش یا تبلیغات گوناگون؟

خرید برنامه خرید و فروش برای یک فروشگاه اینترنتی در این سال‌ها که تعداد فروشگاه‌های آنلاین بسیار زیاد شده است، یک امتیاز فوق‌العاده عالی محسوب می‌شود. بسیاری از فروشگاه‌ها وجود دارند که با تبلیغاتی متنوع و صرف هزینه‌های بسیار زیاد کاربران فراوانی را به سمت خود جذب کرده‌اند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از این سایت‌های فروشگاهی موفق به نگه‌داشتن کاربران خود نشده و هرگز نتوانستند این کاربران را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند.

دلیل این عدم موفقیت در پیداکردن مشتریان وفادار از میان کاربرانی که به سایت مراجعه کرده‌اند، مطلوب نبودن خدمت‌رسانی به آن‌ها بوده است. در واقع بازخوردهای مثبتی که مخاطبان کسب‌وکارهای اینترنتی در ازای خدمات ارائه‌شده به آن‌ها ارائه می‌دهند، مهم‌ترین جاذبه‌ای است که آن‌ها را ماندگار می‌کند. علاوه بر این، جذب مخاطبان جدید برای سایت نیز با همین بازخوردها و دریافت خدمات دارای کیفیت انجام خواهد شد.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند هم کیفیت ارائه خدمات را بهبود ببخشد و هم این‌که امکان ارائه بازخورد مشتریان و دیده‌شدن آن‌ها را فراهم کند، استفاده از برنامه‌های متنوع خرید و فروش خواهد بود. این برنامه‌ها با وجود طیف وسیعی از امکانات می‌توانند امکان شناخت بهتر محصولات، خرید آن‌ها و ارائه بازخورد را به وجود بیاورند. البته این قابلیت‌ها تنها بخش بسیار کوچکی از قابلیت‌های این نوع برنامه‌های کاربردی خواهد بود.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با نرم افزار خرید و فروش بازرگانی و شرکتی

برنامه خرید و فروش باید چگونه باشد؟

خرید برنامه خرید و فروش برای این‌که بهترین امکانات و در نهایت بهترین نتیجه ممکن را برای یک کسب‌وکار به وجود بیاورد، باید چند خصوصیت را که باعث بهینه شدن مدیریت کسب‌وکار می‌شود دارا باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت هستند از:

داشتن امکان مدیریت از راه دور

این‌که هنوز فرد یا تعدادی از افراد مجبور باشند برای ادامه کسب‌وکار و تأمین نیاز مشتریان خود به‌صورت بیست‌وچهارساعته در دفتر کار خود قرار بگیرند و فعالیت کنند، قطعاً توقع بی موردی است. بر همین اساس امروزه با وجود برنامه‌هایی کاربردی این امکان برای صاحبان مشاغل فراهم شده است تا بتوانند کارهای خود را از راه دور مدیریت کنند. مدیریت از راه دور نیز البته چالش‌های مخصوص به خود را دارد که یک برنامه کاربردی خوب می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند.

به‌عنوان نمونه برنامه‌ای مفید خواهد بود که بتواند ارتباطی سریع بین تمام عوامل یک کسب‌وکار ایجاد کند و همه اطلاعات این تعامل‌ها ثبت شده و قابل‌دسترسی برای مدیریت باشد. یا برنامه‌ای که همواره کلیه فعالیت‌های انجام‌شده توسط مشتریان و کارمندان را برای مدیریت قابل‌دسترسی قرار دهند. در این صورت همواره مدیریت قادر خواهد بود به مدیریت فعالیت‌های فروشگاه خود بپردازد بدون این‌که در همه‌جا حضور داشته باشد.

داشتن امکان پشتیبانی از کاربران

خرید برنامه خرید و فروش باید از برنامه‌سازهایی انجام شود که دارای پشتیبانی برای مشتریان و کاربران برنامه طراحی‌شده خود باشند. یعنی کاربران آن‌ها پس از خرید برنامه به حال خود رها نشوند و بتوانند از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های آن‌ها در زمانی که لازم باشد، استفاده کنند. علاوه بر این پاسخگویی به کاربران باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و تأخیر قابل‌توجهی در پاسخگویی وجود نداشته باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توان از نحوه خدمت‌رسانی این برنامه‌سازان اطلاعات لازم را به دست آورد، مراجعه به وب‌سایت آن‌ها و مرور فعالیت‌های آن‌ها در وب‌سایت است. رصد نحوه تعامل آن‌ها با کاربران دیگر، مشاهده روش پاسخگویی آن‌ها به سؤال‌های مطرح‌شده و بررسی پاسخ‌های ارائه‌شده به سؤال‌های کاربران، راهنماهای بسیار خوبی برای کسب اطلاعات از این برنامه‌سازان خواهد بود.

آسان بودن استفاده از آن

در زمان خرید برنامه خرید و فروش باید به این نکته توجه کرد که نحوه کارکردن با این برنامه راحت باشد. یعنی کارمندان به‌ویژه کارمندان بخش فروش که نیازمند سرعت عمل بیشتری هستند، بتوانند به‌راحتی با برنامه کار کنند. مشتریان فروشگاه نیز باید قادر باشند به‌ سادگی روش درست کارکردن با آن را در اولین لحظه ورود به وب‌سایت متوجه شوند.

در واقع برنامه‌ای مناسب است که چنانچه کاربران قدیمی و همچنین کارکنانی که با برنامه‌ای پیش ‌از این کارکرده‌اند، در صورت مواجه شدن با این برنامه خرید و فروش دچار سردرگمی نشوند. برخی از کارهایی که می‌تواند کمک بسیار بزرگی در رابطه ‌با انتخاب درست برنامه خرید و فروش باشد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • درخواست از شرکت سازنده برنامه برای گرفتن یک نسخه آزمایشی و مدتی به‌صورت آزمایشی کارکردن با آن

  • مشاهده نحوه عملکرد برنامه و دستیابی به امکانات آن پیش از خرید

  • خرید برنامه خرید و فروش پس از بررسی نظرات و بازخورد افرادی که پیش ‌از این از این برنامه استفاده کرده‌اند

اتوماسیون روند تمام فعالیت‌ها

برنامه خرید و فروش باید توانایی جمع‌آوری و ثبت داده‌ها، طبقه‌بندی آن‌ها و در نهایت استفاده درست از آن‌ها را داشته باشد. این برنامه‌ها باید قادر باشند تمام اطلاعات متنوع موجود را در فایل‌هایی که به‌آسانی قابل‌دسترسی هستند جمع‌آوری کرده و در مواقع لازم خروجی‌های موردنظر کارمندان و یا مدیریت را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

برای خرید برنامه خرید و فروش بهتر است برنامه‌هایی انتخاب شوند که هر نوع نتیجه‌گیری از عملکرد انجام‌شده در برنامه را به‌درستی در اختیار کارکنان و مدیریت قرار می‌دهند. یعنی تجزیه، تحلیل، بررسی و آمارگیری که یک کسب‌وکار به آن نیاز دارد را به‌صورت خودکار و با توجه ‌به اطلاعات موجود تهیه می‌کنند.

” پیشنهاد مرتبط: انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

داشتن تمام امکانات موردنیاز

خرید برنامه خرید و فروش باید امکانات موردنیاز یک فروشگاه اینترنتی را به طور کامل تأمین کند. در واقع امکاناتی که یک برنامه خرید و فروش ارائه می‌دهد، باید برطرف‌کننده تمام نیازهای مخاطبان یا لااقل بیشتر نیازمندی‌های آن‌ها در زمان مراجعه به فروشگاه باشد. مثلاً برخی از این امکانات که ملزومات یک برنامه خرید و فروش به شمار می‌آیند، می‌تواند موارد زیر باشد:

  • ارائه تمام اطلاعات کلیدی مربوط به محصولات و ویژگی‌های آن‌ها: مخاطبان با داشتن اطلاعات کافی در رابطه ‌با محصولات مختلف راحت‌تر می‌توانند برای خرید خود تصمیم‌گیری کنند.

  • داشتن دسته‌بندی دقیق محصولات: این ویژگی به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت بتوانند محصول موردنظر خود را پیدا کنند. صاحبان مشاغل نیز با وجود این امکان قادر خواهند بود تا محصولات خود را به‌درستی در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند. به ‌این‌ ترتیب محصولات آن‌ها بهتر دیده خواهند شد و به‌اصطلاح هیچ کالایی از قلم نخواهد افتاد.

  • درج قیمت محصولات و محاسبه درصدهای تخفیف: مخاطبان تنها با دانستن قیمت و درصد تخفیف دقیق محصولات اقدام به خرید خواهند کرد. چون در این صورت می‌توانند هزینه‌های خود را به‌درستی مدیریت کنند.

  • داشتن امکان جستجوی سریع: کاربران باید آنچه را که نیاز دارند با یک جستجوی ساده به‌سرعت در فروشگاه پیدا کنند.

کلام آخر

خرید برنامه خرید و فروش عموماً با صرف هزینه‌های نسبتاً بالایی همراه است. به همین دلیل دقت در خرید به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بهترین‌ها را در اختیار داشته باشند. آن‌ها می‌توانند بهترین نوع برنامه را که دارای بیشترین و مناسب‌ترین امکانات است به کار بگیرند و در نتیجه امکاناتی عالی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.