در دنیای مدرن و پیشرفته امروز نرم‌افزار و برنامه‌های حسابداری جزء جدانشدنی کسب و کارها و بیزنس‌ها هستند و به جرئت می‌توان گفت که بدون نرم‌افزارهای حسابداری شرایط کاری دشوار و غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند؛ بنابراین خرید برنامه حسابداری به شدت حائز اهمیت بوده و باید جدی گرفته شود. در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه نرم‌افزار و برنامه‌های حسابداری در اختیارتان می‌گذاریم. با مطالعه این مطلب می‌توانید با آگاهی کامل برای خرید برنامه حسابداری اقدام کنید. همراه ما باشید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

راهکاری برای خرید بهترین برنامه حسابداری

اگرچه نرم‌افزارها و برنامه‌های حسابداری تحول عظیمی برای حسابررسی‌ها به همراه داشته‌اند، امّا باید بگوییم برنامه‌ای تحت عنوان بهترین برنامه حسابداری وجود ندارد. برنامه‌های حسابداری به وسیله موسسه و شرکت‌های ارائه دهنده کاملا شخصی‌سازی شده‌اند و برنامه‌ای که تمامی نیازهای حسابرسی را به صورت جامع و کامل پاسخ دهد وجود ندارد. البته خرید برنامه حسابداری موجب سریع‌تر شدن روند حسابداری و مرتبط بودن شبکه‌های حسابرسی به‌ یکدیگر می‌شوند.

روشی برای انتخاب بهترین برنامه حسابداری

اگر به دنبال خرید برنامه حسابداری هستید، در ابتدای کار باید بگوییم برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، باید به کاربردهای نرم‌افزار حسابداری توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال باید بدانید، پکیج نرم‌افزار حسابداری که می‌خواهید خریداری کنید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

کاربردهای یک‌ نرم‌افزار حسابداری است که نوع آن را با توجه به کسب و کارهای مختلف تعیین می‌کند. مثلا برنامه حسابداری مورد استفاده در فروشگاه‌ها با برنامه حسابداری شرکت حمل و نقل متفاوت است و ویژگی‌های متمایزی دارند.

توصیه می‌کنیم که قبل از خرید برنامه حسابداری، چک لیستی از نیازهای خود در زمینه حسابداری تهیه کرده و ویژگی‌ها، قابلیت و کاربردهای نرم‌افزار حسابداری دلخواه خود را یادداشت کنید، تا متناسب با نیاز خود خرید کنید.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری فروشگاهی

آشنایی با انواع برنامه‌های حسابداری

همانطور که قبلا اشاره کردیم، برنامه‌های حسابداری تنوع بسیار بالایی داشته و هر کدام متناسب با قابلیت‌های منحصر به فردی که دارند در کسب و کارها و بیزنس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. نرم‌افزارهای حسابداری که به صورت جامع معرفی می‌شوند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نرم‌افزار حسابداری جامع

  • نرم‌افزار حقوق و دستمزد

  • نرم‌افزار قابل استفاده در انبار و انبار گردانی

  • نرم‌افزار فروش

  • و سایر نرم‌افزارهای پر‌کاربرد حسابداری

معمولا این نرم‌افزارها را به عنوان شاخه‌های اصلی حسابداری می‌شناسند و در قالب‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. برنامه‌های حسابداری عمومی امکانات پایه‌ای و اساسی استفاده از نرم‌افزار را فراهم می‌کنند و معمولا برای استفاده در تمامی کسب و کارهای کوچک قابل استفاده هستند.

با کمک نرم‌افزارهای حسابداری عمومی به ثبت معاملات و خرید و فروش‌ها، مدیریت خزانه و انبارداری و سایر نیازهای اولیه حسابداری خواهید پرداخت. در صورتی که نرم‌افزارهای حسابداری اختصاصی، امکانات منحصر به فردتری داشته و به شدت پیشرفته باشند.

نرم‌افزارهای حسابداری اختصاصی کاربرد چندانی در کسب و کارهای ساده ندارند و خرید برنامه حسابداری اختصاصی برای مشاغل ساده پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا هزینه‌ای اضافی کرده و از امکانات این نرم‌افزار استفاده نخواهید کرد‌. از دیگر گونه‌های نرم‌افزار حسابداری می‌توان به نرم‌افزارهای سازمانی و دولتی بیمه و مالیات اشاره کنیم. این نرم‌افزارهای حسابداری توسط برخی از سازمان‌های دولتی توزیع و منتشر شده‌اند و برای حسابرسی کسب و کارها ارائه داده می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین نرم‌افزارهای سازمانی می‌توانیم به نرم‌افزار تحت اظهارنامه مالیات ارزش افزوده، نرم‌افزار بیمه تامین اجتماعی، نرم‌افزار اظهارنامه عملکرد و… اشاره کنیم. در ادامه این مقاله برخی از برنامه‌های حسابداری پرکاربرد را برایتان معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

” پیشنهاد مرتبط: نرم افزار انبارداری فروشگاهی

معرفی مهمترین برنامه‌های کاربردی حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری با توجه به کاربردی که دارند به دسته‌های مختلف فروشگاهی، شرکتی، صنعتی و… تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر قصد خرید برنامه حسابداری مناسب با کسب وکار خود را دارید، موارد زیر گزینه‌های مناسبی هستند.

1. برنامه حسابداری آرین سیستم

این شرکت داده‌پرداز فعالیت خود را از سال ۸۳ شروع کرده و برنامه‌های حسابداری یکپارچه مالی، اداری و منابع انسانی ارائه داده است. از مزایای این نرم‌افزار همین بس که ۶ ماه پشتیبانی آموزشی رایگان داشته و تا ۱۰ سال گارانتی ضمانت و پشتیبانی دارد و شباهت زیادی به آفیس دارد.

از جمله مزایای این نرم‌افزار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • گزارش‌گیری به زبان لاتین و فارسی

  • مجهز بودن به کارتابل آفلاین برای قطعی اینترنت

  • قابلیت پشتیبانی از تسعیر ارز

  • قابلیت نصب در تبلت و بررسی وب

  • امکان گزارش‌گیری بر اساس تجزیه سنی

  • سازگار با برنامه‌های اولیه حسابرسی مثل آفیس و اکسل و…

2. برنامه حسابداری پارسیان

شروع فعالیت این نرم‌افزار نیز مشابه مورد قبلی بوده و بیشتر قابل استفاده برای سازمان‌های شرکتی است. این برنامه ۴ نسخه منحصر به فرد شامل ساده، ویژه، پیشرفته و جامع دارد و مجهز به نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی پارسیان، انبارداری، خرزد و فروش،حقوق و دستمزد و… است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این‌ نرم‌افزار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صدور اسناد به صورت اتوماتیک و غیراتوماتیک

  • قابلیت تعریف انبارهای متعدد

  • نمایش موجودی کالای انبارها

  • گزارش عملکرد بانک ‌و صندوق به صورت مداوم

  • امکان استفاده از دستگاه کارتخوان

  • ارائه گزارش فصلی فاکتورها

  • صدور فاکتورهای خرید و فروش و برگشتی‌ها

  • ارائه گزارش‌های بدهکاری و بستانکاری

  • تهیه دیسکت بیمه و فایل مالیات و فایل‌های پرداختی بانک

لازم به ذکر است که برنامه حسابداری پارسیان پشتیبانی اینترنتی نداشته و در صورت بروز مشکلات با محدودیت‌های ویژه‌ای مواجه می‌شوید و ممکن است در کارتان اختلال پیش بیاید.

3. برنامه حسابداری پارمیس

این نرم‌افزار قابلیت کار در گوشی‌های همراه را داشته و بیشتر به خاطر این قابلیت از پارمیس استفاده می‌کنند. پارمیس پرو قابل استفاده در کسب و کارهای متوسط و کوچک بوده و پارمیس استار برای کسب و کارهای بزرگ و سازمانی مناسب بوده و پارمیس ۳۶۰ راهکار ابری برای کسب و کارهای کوچک است. به این نرم‌افزار افراد و حسابداران قدیمی شناخت چندانی ندارند امّا اگر قصد خرید برنامه حسابداری داشته باشید، برای کارهای فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و جامع به شدت مناسب است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزار حسابداری پارمیس به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • امکان تعریف شعبه‌های مختلف و اطلاعات مالی آن‌ها

  • درختواره گردش حساب‌های کلیه بخش‌های حسابرسی

  • امکان جمع‌آوری، مرتب کردن اسناد و مدارک، کپی کردن آن‌ها

  • امکان معرفی و نگه‌داری اسناد و حساب‌های چندین شرکت مختلف به صورت نامحدود به روی یک سیستم کامپیوتر

  • امکان مشخص کردن افراد امضا کننده پای قراردادها

نرم‌افزارهای متفاوت و متعددی در حوزه حسابداری وجود دارند که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه تمامی برنامه‌های حسابداری را برایتان خواهیم گفت.

” پیشنهاد مرتبط: نرم افزار خرید و فروش فروشگاهی

برنامه‌های حسابداری با قابلیت‌های بالا

موارد زیر از جمله بهترین نرم افزارهای حسابداری هستند و می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید:

 ⁕ برنامه حسابداری پیوست

 ⁕برنامه حسابداری تدبیر

 ⁕ برنامه حسابداری رافع

 ⁕ برنامه حسابداری سپیدار سیستم

 ⁕ برنامه حسابداری شایگان سیستم

 ⁕ نرم‌افزار حسابداری فرداد

 ⁕ نرم‌افزار حسابداری قیاس

 ⁕ نرم‌افزار حسابداری کاوش فردا

 ⁕ نرم‌افزار حسابداری محک

 ⁕ نرم‌افزار حسابداری هلو

جمع‌بندی و سخن پایانی

خرید برنامه حسابداری از جمله مسائل مهمی است که تمامی کسب و ‌کارهای بزرگ و کوچک باید به آن توجه داشته باشند. در این مقاله بهترین برنامه‌های حسابداری را برایتان معرفی کردیم، متناسب با شرایط بیزنس خود و نیازی که دارید می‌توانید یکی از این نرم‌افزارها را خریداری کنید.

به هنگام خرید برنامه حسابداری توجه داشته باشید که دارای پشتیبانی و خدمات آنلاین باشد تا درصورت بروز مشکل به راحتی قادر به حل آن باشید و با خیالی آسوده به حساب‌های مالی خود رسیدگی ‌کنید.