نرم‌افزارها برای اهداف متعددی استفاده می‌شوند و کلیه مشاغل از جمله تولیدی‌ها به نرم‌افزارهایی نیاز دارند که بتوانند زیان، سود، میزان دستمزد کارکنان و میزان ورودی و خروجی انبار را کنترل کند. یکی از مهم‌ترین اجزای یک تولیدی، بخش حسابداری آن است. با استفاده از نرم‌ افزار تولیدی می‌توان به ‌آسانی این بخش را کنترل و بهای تمام شده هر محصول را حساب کرد.

برنامه‌ریزی نیز یکی از مهم‌ترین جنبه‌های صنعت تولید است. برنامه‌ریزی در تولید به معنای حمل‌ و‌ نقل به‌موقع، بهترین بازدهی نیروی کار و به طور کلی شامل مراحل فرایند تا اجرا و تحویل محصول است.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

مزایای نرم‌افزارهای موردنیاز تولیدی

اداره و مدیریت یک کسب‌وکار اصلاً کار آسانی نیست، اما با استفاده از ابزارهای مناسب تا حد زیادی از سختی کار می‌کاهد و سرعت شما را در انجام کارها چند برابر می‌کند. بنابراین با هر نوع نرم‌افزار مدیریت کسب‌و‌کار، دیگر نگران کمبود وقت نخواهید بود. در واقع استفاده از نرم‌ افزار تولیدی به نیاز کسب‌و‌کار شما بستگی دارد اما به صورت کلی شامل مدیریت وظایف، ذخیره و اشتراک فایل‌ها، مدیریت بودجه و … می‌شود.

انتخاب این دسته از نرم‌افزارها تا حدودی هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و به ساده کردن عملیات‌ها کمک بسیاری می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان دلخواه به همه داده‌ها دسترسی داشته باشید و همه آن‌ها را مرور کنید.

علاوه بر این به شما این امکان را می‌دهند تا طراحی اولیه محصول را انجام داده و برای افراد مختلف بفرستید و از نظراتشان آگاه شوید. بدین ترتیب در کمترین زمان ممکن می‌توانید تغییرات را اعمال کرده و طرح نهایی را انتخاب کنید.

مهم‌ترین قدم در تولید

درواقع شناسایی نیاز جامعه و تحقیق در رابطه با آن از اولین اقدامات برای تولید یک محصول است. این مرحله با خواندن نظرسنجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، شناخت نقطه ضعف‌های محصول رقیب و تلاش در جهت رفع آن در محصولِ خود، میسر می‌شود.

انجام مراحل فوق مشخص می‌کند که مشتری هدف شما کیست. با شناخت این نیاز حالا می‌توانید مشخص کنید که به چه نرم ‌افزار تولیدی نیاز دارید. نرم‌افزارها ساخته شده‌اند تا در حوزه‌های مختلف مانند برنامه‌ریزی، طراحی محصول، مدیریت زمان، ذخیره داده‌ها، بررسی میزان سود و زیان و… کمک بسیاری کنند.

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با نرم افزار انبارداری بازرگانی و شرکتی

قبل از تحقیق و انتخاب نرم ‌افزار تولیدی، مشخص کنید که می‌خواهید چقدر پول صرف خرید نرم‌افزار کنید. در نظر بگیرید نرم‌افزاری که خریداری می‌کنید ممکن است نیاز به آموزش نیز داشته باشد پس بنابراین باید هم برای آموزش دیدن و هم برای خرید نرم‌افزار پول صرف کنید. اگر نمی‌خواهید پولی برای نرم‌افزار صرف کنید باید از رایگان‌ها استفاده کنید اما این انتظار را هم نداشته باشید که همه نیازهای کسب‌وکار شما را برآورده کند.

چگونه نرم‌افزارهای خوب انتخاب کنم؟

درواقع ابزارهای خوب کار شما را سریع‌تر و با کیفیت بالا پیش می‌برد، پس هر مدیر بیزینسی می‌خواهد که از بهترین ابزارها استفاده کند. باید این را درنظر داشته باشید نرم‌افزاری که برای بیزینس شخص دیگر کارآمد است ممکن است به درد شما نخورد.

در گام اول شما باید نیازهای خود را شناسایی کنید. سپس خلأهای تولیدی خود را بررسی کنید و ببینید کدام نرم‌افزار می‌تواند مشکلات را حل کند. یک راه تحقیق این است که نرم‌افزارهای مورد استفاده تولیدی‌های مشابه را چک کرده و بررسی کنید که آیا به درد کار شما می‌خورند یا خیر. بدین ترتیب با نرم‌افزارهای مرتبط با این حوزه آشنا شوید.

توجه کنید اولین نرم‌افزاری که پیدا کردید را با عجله انتخاب نکنید و با صرف کردن زمان کافی و آزمون و خطا بهترین مورد را برگزینید. همچنین خیال نکنید که هرچقدر پول بیشتری بابت خرید نرم‌افزار بپردازید کار بهتری برای شما انجام خواهد داد. درواقع بسیاری از نرم‌افزارهای رایگان ممکن است خیلی بیشتر به درد شما بخورد.

کمک گرفتن از افراد متخصص

همیشه هنگام شروع کسب‌وکار، سؤالات و نگرانی‌هایی در این باره پیش می‌آید که کمک گرفتن از افراد باتجربه در این زمینه کمک بسیاری به شما می‌کند. شما به افرادی نیاز دارید که هم دانش کافی داشته باشند و هم شما را راهنمایی کنند. مثلاً با توجه به نوع محصول، وجود یک ایده‌پرداز راجع به ‌ظاهر محصول نیز اهمیت دارد تا در جذب مخاطب هدف موفق عمل کنید.

همچنین با توجه به نیازتان در نرم‌ افزار تولیدی ممکن است شما احتیاج به یک برنامه‌نویس، طراح وب‌سایت و حسابدار داشته باشید تا در امور روند تولید و فروش محصول شما را یاری کنند. ممکن است بخواهید که خودتان همه این کارها را انجام دهید اما این را بدانید که متخصصان زمان زیادی را صرف یادگیری آن موضوع کرده‌اند و ایده‌های بهتری در سر دارند پس با انتخاب آن‌ها در وقت خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

نرم‌افزار حسابداری

حسابدار در شرکت شما بر جریان پولی و حساب و کتاب نظارت کرده و آن را ثبت می‌کند. وظایف حسابدار عبارت‌اند از نظارت بر هزینه‌ها و بودجه‌ها، حسابرسی و تجزیه و تحلیل عملکردهای مالی، تدوین و ارائه بودجه و گزارش‌های مالی. امروزه صاحبان مشاغل دریافته‌اند که حساب و کتاب به صورت دستی کمکی به آن‌ها نمی‌کند پس بنابراین نرم‌افزارهای حسابداری به یک نیاز حیاتی در هر شغلی تبدیل شده است.

معروف‌ترین ابزاری که در حوزه نرم ‌افزار تولیدی کاربرد بسیاری دارد، نرم‌افزار هلو است. هلو یک نرم‌افزار حسابداری ایرانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با آن کارهای حسابداری سنگین انجام دهید. در ادامه به چند مورد از مزایای این نرم‌افزار اشاره می‌کنیم.

 • نصب و راه‌اندازی آسان

 • استفاده راحت

 • امنیت بالا

 • امکان گزارش‌گیری

 • محاسبه بهای تمام شده هر محصول و …

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار انبارداری فروشگاهی

این برنامه انواع مختلفی از جمله فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، صنعتی، تحت شبکه، آموزشگاهی و … دارد و به مدیران این امکان را می‌دهد تا معاملات مالی را بررسی کرده و از آن‌ها گزارش تهیه کنند؛ بنابراین یکی از ارزشمندترین نرم‌افزارهای هر کسب‌و‌کاری محسوب می‌شود. با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری از آنجا که همه داده‌ها به صورت الکترونیکی ذخیره شده‌اند، هزینه‌های چاپ و توزیع اسناد نیز کاهش می‌یابد.

کلام آخر

امروزه نرم‌افزارها جزء جدا ناشدنی زندگی خصوصی و تجاری مردم شده‌اند. در زمینه تجارت نرم‌افزارها فرصت‌های جدیدی را برای بهبود جنبه‌های مختلف و رشد سریع‌تر ارائه می‌دهند. برای انتخاب نرم‌ افزار تولیدی نیاز است در ابتدا بودجه خود را مشخص کرده و سپس درباره بهترین گزینه‌ای که به درد شما می‌خورد تحقیق کنید.

برای انتخاب و تحقیق راجع به نرم‌افزارها نظرسنجی‌های مختلف را بخوانید و از مدیران کسب‌وکار سؤال بپرسید. همچنین با استخدام افراد متخصص و کمک گرفتن از آن‌ها کمک شایانی به شما می‌کند تا در مسیر درستی قرار بگیرید. فراموش نکنید که این کار سختی‌هایی دارد و با ادامه دادن مسیر، پیشرفت می‌کنید.