فروش به معنای فعالیت‌ها و تلاش‌های هوشمندانه‌ای است که منجر به خرید محصول توسط مشتری حقیقی یا حقوقی گردد. به همین جهت برای کسب موفقیت در چنین تلاش‌هایی، توسل به فناوری‌های نو و جدید در زمینه فروش اجناس و خدمات مختلف بی‌نتیجه نخواهد بود. از جمله این راه‌ها، انتخاب درست و استفاده از نرم‌افزارهای فروش بهینه، استخدام افراد خبره در زمینه فروش، نمایش مزیت‌های کالا یا خدمات مورداحتیاج مشتری، انجام درست تبلیغات و انتخاب بازار کار مناسب است.

به همین علت کارفرمایان بسیاری به نیت موفقیت بیشتر در کسب هدف، اقدام به بررسی قیمت نرم ‌افزار فروش کرده و از میان گزینه‌های موجود یکی را برمی‌گزینند.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

عملیات فروش سیستمی

عملیات فروش سیستماتیک، یکی از روش‌های بسیار کارساز در این حیطه است که با استفاده از سیستم‌های فروش آنلاین و آفلاین انجام می‌گیرد. فروش زمانی نهایی می‌گردد که مشتری محصول یا خدمت ارائه‌شده را مناسب خود یا سازمان مربوط به خود دانسته و اقدام به خریداری آن کالا یا خدمت نماید. با طی این مراحل نیاز به ثبت اطلاعاتی همچون فاکتورهای فروش، قیمت محصول، تخفیف‌ها، مسائل مربوط به تاریخ چک‌ها و درنهایت بستن قرارداد و نحوه پرداختی‌ها وجود دارد.

تمامی این امکانات در یک نرم‌افزار فروش حرفه‌ای و مفید وجود داشته و قابل ثبت، بررسی، گزارش‌گیری و پیگیری است. به همین علت است که فروشندگان قدر و سازمان‌های با دیسیپلین حرفه‌ای، اقدام به بررسی قیمت نرم ‌افزار فروش در بازار محصولات نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های تخصصی کرده و یا حتی اقدام به بستن قرارداد با شرکت‌ها، برنامه‌نویسان و متخصصان این حوزه می‌کنند. بدین ترتیب یا موفق به خریداری برنامه‌های شخصی‌سازی‌شده برای شرکت خود شده و یا از پلتفرم‌های پیش‌ساخته کاملاً جامع بهره می‌برند.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم‌افزار فروش

از آنجا که توسعه تکنولوژی و فناوری اطلاعات در هر زمینه‌ای از تجارت، فروش، بازرگانی و بازاریابی گرفته تا هنر و مهندسی و اختراع به کار می‌آید، بهره‌گیری از چنین امکاناتی کاملاً پذیرفته‌ شده و مورد استقبال قرارگرفته است. ادامه یک بیزینس موفق نیازمند همگام شدن با این تغییر و تحولات جهانی است و استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و داشتن اطلاعات پیرامون قیمت نرم ‌افزار فروش در این حیطه حیاتی است.

در زمینه‌های اقتصادی و فروش محصولات، مسئله رقابت میان شرکت‌های تولیدی، خدماتی، پخش‌کننده‌ها و واسطه‌ها بسیار مهم و حیاتی است؛ زیرا که بازارهای بالقوه را به بالفعل تبدیل می‌کند. به همین جهت وجود نرم‌افزاری تخصصی که بتواند رقبای گوناگون را شناسایی کرده و روند کاری و فعالیت‌های فروش آنان را مدنظر قرار دهد، سبب موفقیت سازمان خواهد شد.

موارد مؤثر بر قیمت نرم‌افزار فروش

شناسایی رقبا یکی از موارد خاص و استراتژیکی است که می‌تواند به فروشندگان حرفه‌ای کمک کرده و قاعدتاً موجب افزایش قیمت نرم ‌افزار فروش شود. نگهداری اطلاعات، بررسی محصولات، ثبت تراکنش‌های مالی، ارائه صورتحساب مشتریان و … نیازمند سیستم‌هایی هوشمند و سریع است تا مانع از عقب افتادن سازمان‌ها در دنیایی سراسر رقابتی جهت فروش محصولات و خدمات گردد.

نرم‌افزار خرید و فروش نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات موجود در بازار انواع مختلفی دارد. از نمونه‌های ساده در حد صدور فاکتور فروش گرفته تا موارد هوشمند و دارای توابع حسابرسی مختلف که حتی در سطح مدیران ارشد، راهگشا و مشاوره‌دهنده است. با خرید محصولاتی ازاین‌دست علاوه بر کمک به کاربران سیستم و مشتریان طرف حساب، در افزایش تراکنش‌های مالی و پیشرفت سازمانی نیز مؤثر بوده و گزارش‌های مؤثری را جهت تصمیم‌گیری‌های مدیریتی ارائه می‌دهد.

همین مورد باعث پیشرفت کاری شده و ارزش‌افزوده استفاده از نرم‌افزارهای فروش را بالا می‌برد. قیمت نرم ‌افزار فروش در سایه خدمات و امکاناتی که به سازمان می‌دهد و نتایج مؤثری که در فروش محصولات خواهد داشت، تعیین می‌گردد.

کاربرد نرم‌افزار فروش

استفاده از نرم‌افزار فروش به‌ منظور افزایش کارایی سازمان یا شرکت مطروحه است. چراکه با ایجاد نظم و سازمان‌دهی و تفکیک اطلاعات ضروری، باعث پیشرفت فرایند خرید و فروش شده و در پیشرفت‌های مالی کنونی و آتی سازمان، بسیار تأثیرگذار است. کاربردهای این مدل سیستم‌ها با توجه به گستردگی استفاده در حوزه‌های گوناگون، بر قیمت نرم ‌افزار فروش بی‌شک مؤثر خواهد بود. همچنین به علت لزوم اتصال با سایر نرم‌افزارهای آنلاین همچون نرم‌افزارهای مالیاتی یا نمایندگی‌های سازمانی، در شفاف‌سازی عملیات مالی مؤثر بوده و تجربه‌ای امن و قابل‌اعتماد ایجاد می‌کند.

نرم‌افزار خرید و فروش با ارائه گزارش‌های دقیق و کامل در فواصل زمانی موردنظر به مدیریت عامل، هیئت‌مدیره‌ها، مدیریت مالی و انبار، آن‌ها را در اتخاذ تصمیماتی سریع و درست کمک می‌کند. افزون بر آن با بررسی دقیق فاکتورهای فروش، تاریخ و مبلغ و سررسید آن‌ها را کنترل کرده و در صورت مغایرت، قبل از ایجاد هرگونه مشکل بانکی و برگشتی حساب و چک، هشداردهنده عمل می‌کند. جمع‌آوری اطلاعات از کلیه افراد، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه یا طرف حساب نیز از دیگر وظایف و کاربردهای بهینه این مدل سیستم‌ها به ‌حساب می‌آید.

آموزش سیستم‌های نرم‌افزاری فروش

از مهم‌ترین گزینه‌هایی که بر قیمت نرم ‌افزار فروش مؤثر است، میزان و مقدار زمانی است که طبق قرارداد، شرکت فروشنده نرم‌افزار یا تهیه‌کننده آن متعهد می‌گردد تا به آموزش کارکنان و کاربرانی که قرار است با سیستم کار کنند بپردازد. این آموزش به ‌نوعی ساعات مشخصی را در بر گرفته و کارمندان یا بازاریابان واحد فروش سازمانی را در بر می‌گیرد.

پشتیبانی از نرم‌افزار فروش

یکی دیگر از موارد مهم و مؤثر بر قیمت نرم ‌افزار فروش میزان پشتیبانی‌های شرکت ارائه‌کننده این مدل نرم‌افزارها است. اینکه با وجود آموزش‌های مستمر قبل از شروع کار، مجدداً کاربران دچار سؤالات تخصصی ‌شده و نیاز به یادآوری یا رفع مغایرت‌ها باشند، یا برای گزارش‌گیری‌های بهینه و نتیجه‌بخش نیازمند راهنمایی‌های بیشتر گردند، در تعیین قیمت این نرم‌افزار و میزان و ساعات پشتیبانی از کاربران آن تأثیرگذار است.

تأثیر سیستم‌های OPEN SOURCE و CLOSE SOURCE فروش بر قیمت آن

بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند از سیستم‌های دارای امکان ویرایش در بخش برنامه‌نویسی استفاده کرده و نیازمندی‌های جدید خود را در زمان‌های آتی، در آن تعبیه نمایند. این عملیات که به امکان افزودن کاربری‌های جدید سیستمی نامیده می‌شود، در افزایش امکانات سیستم و افزایش قیمت نرم‌ افزار فروش به‌ شدت مؤثر است.

در واقع با وجود چنین امکاناتی، خریدار نیاز کمتری به فروشنده پیدا کرده و تا حد زیادی امکانات موردنظر خود را به ‌شخصه در سیستم ایجاد می‌کند. عدم وابستگی سیستم‌های فروش به شرکت‌های فروشنده گزینه مهمی در زمینه خرید و استفاده از چنین سیستم‌های هوشمندی است.

در مقابل سیستم‌های کد بسته یا همان Close Source این امکان را به خریداران و استفاده‌کنندگان نداده و از فضایی غیرقابل تغییر استفاده می‌کنند. همین مورد موجب می‌شود تا مصرف‌کننده بابت هر مورد به فروشنده نرم‌افزار وابسته بوده و جهت تغییرات توانایی شخصی نداشته باشد. عدم امکان ویرایش و ثبت گزینه‌های جدید یا تغییر گزینه‌های قدیم در کیفیت نرم‌افزار مؤثر بوده و قاعدتاً بر قیمت نرم افزار فروش نیز تأثیرگذار است.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری بازرگانی و شرکتی

ویژگی‌های مؤثر در قیمت نرم ‌افزار فروش

از آنجا که واحد فروش و سیستم‌های مربوط به آن شریان اصلی بدنه سازمان یا شرکت هستند، اطلاع از قیمت نرم‌ افزار فروش مناسبی که بتواند بهترین کیفیت را ایجاد کرده و ارزش‌افزوده‌ای برای سازمان ایجاد نماید، مهم است. ویژگی‌های مهمی که بر قیمت این نرم‌افزار تأثیرگذار است، شامل موارد زیر می‌گردد:

گستردگی اطلاعات قابل ثبت    

 • گستردگی اطلاعات قابل ثبت

 • ارزش‌گذاری گزارش‌های ارائه‌دهنده توسط سیستم

 • امکان تصمیم‌گیری هوشمند با توجه به داده‌های ورودی به سیستم

 • کمک به مدیران عامل، مدیران فروش و کلیه افراد مسئول در جهت گرفتن تصمیمات استراتژیک مدیریتی

 • ذخیره اطلاعات فروش با جزئیات موردنیاز در آینده همچون تاریخ ورود کالا، تاریخ فروش، تعداد، قیمت و …

 • امکان ثبت و شناسایی مشتریان کلیدی جهت ارتباط مؤثر با آن‌ها

 • امکان ارسال تبلیغات آنلاین با به‌کارگیری از امکانات سیستمی مؤثر بر قیمت نرم ‌افزار فروش

 • ذخیره و دسترسی سریع و آنلاین به مشخصات کامل کلیه مشتریان وفادار به سازمان و …

نتیجه‌گیری

سیستم‌های فروش می‌توانند تأثیر بهینه‌ای در انجام فعالیت‌های هدفمند سازمان داشته باشند و به بالا بردن راندمان کاری، سود سالانه و گرفتن تصمیمات استراتژیک کمک نمایند. از آنجایی ‌که امکانات مختلفی در این‌گونه سیستم‌ها تعبیه ‌شده است، قیمت نرم ‌افزار فروش با یکدیگر متفاوت خواهد بود. داشتن جزئیات و نکات موردتوجه خریدار، توانایی افزودن یا کاهش فیلدهای موردنظر مشتری، میزان آموزش کاربران و پشتیبانی از طرف فروشنده نرم‌افزار و توانایی ویرایش، گزارش‌دهی و ارتباط‌گیری با سایر نرم‌افزارها در بستر آنلاین، بر قیمت این نوع اپلیکیشن ها یا نرم‌افزارهای اختصاصی تأثیرگذار است.