منظور از نرم افزار حسابداری رایگان چیست؟

وقتی میگوییم نرم افزار حسابداری رایگان دقیقا منظور این است که شما قرار است یک نرم افزار حسابداری داشته باشید که کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته باشد و در ازای آن هیچ هزینه ای پرداخت نکنید. اینکه کلا نرم افزار حسابداری به چه دردی میخورد در ادامه مطلب به آن میپردازیم. اما اکنون میخواهیم در مورد موضوع دیگری صحبت کنیم. به نظر شما اصلا با عقل جور در می آید چیزی خوب باشد و آن را به رایگان در اختیار دیگران قرار دهند؟ چرا رایگان است؟ چرا تصمیم گرفته شده یک نرم افزار کارآمد بدون اینکه هزینه ای را دریافت کند برای شما کار کند؟ قطعا یک جای کار میلنگد. تمام اینها را گفتیم تا بدانید نرم افزار حسابداری رایگانی که با این عنوان که قرار است تمام کارایی یک نرم افزار حسابداری که به فروش میرسد را داشته باشد، ارائه میشود، آنقدرها هم موجب خوشحالی نیست. یک سری معایب دارد که با دریافت آن متوجه میشوید. اگر میخواهید در مورد این مسئله اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار گیرد ما در مورد این موضوع به شما هر آنچه باید بدانید را خواهیم گفت.

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار حسابداری بازرگانی

 معایب نرم افزار حسابداری رایگان چیست

امکان دارد در گوگل به دنبال نرم افزار حسابداری بگردید و با نرم افزار حسابداری رایگان روبرو شوید. هر کسی هم جای شما باشد با دیدن کلمه رایگان ذوق میکند و سریع آن را دانلود مینماید. قطعا از کارایی هایی که نرم افزارهای حسابداری برای شما دارند، آگاه هستید که به دنبال آن میگردید اما آن چیزی که قرار است دانلود کنید برای شما مشکلاتی را به همراه می آورد که اگر آن را خریداری میکردید با هیچ کدام از آنها مواجه نمیشدید. شاید در ابتدا چون بابت آن پولی پرداخت نکردید موجب خشنودی شما شود اما قطعا بعدها از کاری که کردید پشیمان خواهید شد. آنچه به شما میگوییم دلیل دارد و با تجربه ای که در این زمینه داریم از مشکلات با خبر هستیم. در ادامه به مشکلاتی که نرم افزار حسابداری رایگان میتواند برای شما همراه داشته باشد، اشاره میکنیم. این مشکلات شامل موارد زیر است:

عدم پشتیبانی مناسب

زمانی که نرم افزار خریداری میکنید شرکت فروشنده به شما پشتیبانی ارائه میدهد که در هر وقت و زمانی میتوانید از آن استفاده کنید. اما زمانی که نرم افزار حسابداری رایگان دانلود میکنید قرار نیست کسی از نرم افزار مورد نظر پشتیبانی کند. نداشتن پشتیبانی هم بدین معنی است که در صورت بروز اشکال در آن کسی نیست که پاسخگو باشد. بدون شک نمیخواهید چنین چیزی را تجربه کنید.

اطلاعات نادرست

در نرم افزار حسابداری رایگان امکان اینکه اطلاعات به صورت غلط در آن وجود داشته باشند، است. شاید به طور صد در صد این مسئله وجود نداشته باشد اما با داشتن آن و استفاده کردن از آن این احساس همیشه همراه شما است که یک عدم اطمینان به اطلاعات در شما وجود داشته باشد. در حالی که اگر قرار باشد یک نرم افزار مخصوصا یک نرم افزار حسابداری اطلاعات در آن دقیق نباشند به دردی نمیخورد. به عبارتی داشتن و نداشتن آن با هم فرقی نمیکند.

پاک شدن ناگهانی اطلاعات

همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که در نرم افزار حسابداری رایگان امکان دارد پیش آید این است که تمام اطلاعات به طور ناگهانی از آن پاک شوند. این یعنی فاجعه. در این وضعیت دو حالت وجود دارد. حالت اول اینکه باید تمام اطلاعات را مجدد در آن وارد کنید که این خیلی از لحاظ زمانی به شما آسیب میزند. در حالت دوم هم از طرفی امکان دارد اطلاعات را دیگر نداشته باشید که این یعنی به شدت به دردسر افتادید.

هک شدن

قطعا از اینکه اطلاعات مربوط به حسابداری شرکت یا فروشگاه شما دست افراد دیگر بیفتد واهمه دارید. به هر حال اینها اسرار شرکت به حساب می آیند و افتادن آنها به دست دیگران بسیار خطر ساز است. همه اینها را گفتیم تا بگوییم نرم افزار حسابداری رایگان نرم افزار ایمنی نیست. هر لحظه احتمال دارد توسط هکرها که شاید از طرف رقیبان شما باشند تحت هک شدن و خطر قرار گیرد. پس اگر میخواهید یک حالت غیر ایمن در محیط کار خود ایجاد کنید این نوع نرم افزارها را دریافت کنید تا به کل مجموعه صدمه بزنید.

عدم بروزرسانی

وقتی که از نرم افزارهای عادی که به فروش میرسند استفاده میکنید بعد از گذشت مدتی میتوانید آنها را بروزرسانی کنید تا از ویژگیهای جدید آن بهره ببرید. در نرم افزار حسابداری رایگان خبری از این بروزرسانی ها نیست. در حالتی دیگر چون این نرم افزار ها از پایه مشکل دارند نیاز به بروزرسانی مرتب دارند و شما مجبورید هر هفته آن را بروزرسانی کنید و این خیلی خسته کننده میتواند باشد.

غیر قانونی بودن

تیر آخر هم میتواند این مورد باشد، غیر قانونی بودن. دلتان میخواهد کاری غیر قانونی کنید؟ قطعا جواب شما منفی است. باید بگوییم بعضی از افراد با استفاده از توانایی هایی که در زمینه شکستن قفل برنامه ها دارند به صورت غیر قانونی قفل برنامه ها را میشکنند و آن را با عنوان های مختلف برای مثال در این مورد که در زمینه آن صحبت میکنیم نرم افزار حسابداری رایگان در اختیار شما قرار میدهند. زمانی که آنها را انتخاب میکنید این را هم بدانید که احتمال دارد زمانی برسد که از لحاظ قانونی چون از این نرم افراز استفاده میکنید دچار مشکل شوید. حال اگر میخواهید تمام این موارد که به آنها اشاره شد را به جان بخرید میتوانید به دانلود نرم افزار حسابداری به این شکل بپردازید که اصلا کاری درست نمیباشد.

نرم افزار حسابداری رایگان نسخه تستی

اینکه از این به بعد بخواهید وارد هر سایتی شوید و با دیدن نرم افزار حسابداری رایگان فرار کنید باید بگوییم که اشتباه میکنید. آن چیزی که در بالا گفتیم مربوط به نرم افزار های حسابداری رایگانی میشود که قرار است بدون پرداخت هزینه به طور کامل از آن استفاده کنید. اما هر نرم افزار رایگانی این چنین نیست. موضوع دیگری که وجود دارد این است که گاهی اوقات بعضی از شرکت ها نرم افزار حسابداری رایگان را ارائه میدهند اما با آنچه گفته شد کاملا فرق میکند. این نرم افزار به صورت کاملا تستی در اختیار شما قرار میگیرد به منظور اینکه با آن آشنایی پیدا کنید و زمانی هم که آن را کاملا مورد بررسی قرار دادید باید بعد از آن با اطمینان خاطر به خرید نسخه اصلی آن بپردازید. پس فرق این دو را بدانید و هوشمندانه عمل کنید.

برای شرکت های تازه تاسیس از نرم افزار حسابداری رایگان استفاده کنیم؟

یکی از توصیه های افرادی که نرم افزار حسابداری رایگان را در سایت خود برای دانلود میگذارند این است که اگر کسب و کار خود را تازه راه انداختید و کوچک است حتما از این نرم افزار استفاده کنید تا کار کردن با آن را یاد بگیرید. از همه مهمتر به این نکته اشاره میکنند که این نرم افزار کار شما را در ابتدا تا زمانی که کار شما گسترش یابد، به خوبی راه می اندازد. در مورد یادگیری باید بگوییم برای مثال نسخه تستی که به صورت رایگان ارائه میشود به شما به خوبی یاد میدهد که قرار است چه کار کنید پس در این زمینه نگرانی وجود ندارد. اما در مورد اینکه چون در ابتدای راه هستید همین کار شما را حل میکند و راه می اندازد، باید بگوییم دیدگاهی اشتباه است. هر کاری اگر با یک هدف بلند مدت ایجاد شده باشد باید از همان ابتدا به صورت کاملا حرفه ای شروع به کار کند. در غیر این صورت به هیچ وجه موفق نخواهد شد. پس بهترین انتخاب این است که از همان ابتدا برای خود بهترین نرم افزار را تهیه کنید و از ابتدا تمام کارها را به درستی انجام دهید و از امکانات کامل در این زمینه برخوردار شوید. پس اگر میخواهید هم حرفه ای عمل کنید و هم از شر تمام مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردیم در امان باشید فکر این نرم افزارها را از ذهن خود بیرون کنید و راه درست برای داشتن آن را انتخاب کنید که خرید نرم افزار حسابداری است.

” پیشنهاد مرتبط : انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

اهمیت خرید نرم افزار حسابداری در چیست؟

برای اینکه در کار خود موفق شوید و ضرر و زیان ندهید باید از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید. اهمیت وجود آن را دست کم نگیرید. برای اینکه یکی از این نرم افزارها را برای کسب و کار خود داشته باشید کافی است آن را خریداری کنید. نسخه خریداری شده از لحاظ کارایی بسیار کارآمد میباشد. تمام امکاناتی که نرم افزار حسابداری باید داشته باشد را دارد. پشتیبانی میشود. امنیت بالایی دارد و در کل تمام ویژگیهایی که باید یک نرم افزار درست و حسابی داشته باشد را در اختیار شما قرار میدهد.

نرم افزار حسابداری کاکتوس

شرکت کاکتوس نرم افزار حسابداری رایگان را در اختیار شما قرار میدهد اما به صورت نسخه تستی. شما این نسخه تستی را که شبیه سازی شده نسخه اصلی است، مورد بررسی قرار میدهد و بعد برای خرید نسخه اصلی اقدام میکنید. برای این کار کافی است با ما ارتباط برقرار کنید تا نسخه تستی را برای شما ارسال کنیم. با توجه به آنچه گفته شد مرتکب این اشتباه که از نرم افزارهای حسابداری رایگان استفاده کنید، نشوید و به خرید آن بپردازید که این بهترین کار است.