در گذشته تمامی برنامه‌ریزی‌های کار و استراتژی‌های مرتبط به مشاغل به صورت دستی انجام شده و در نهایت با روی کاغذ نوشته و الگوبرداری می‌شد. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متنوعی طراحی شده است که برنامه صنعتی را توسعه بخشیده و موجب پیشرفت شده است. اگر در زمینه صنعت فعالیت کرده و مشغول به کار هستید، توصیه می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله برنامه صنعتی و نرم‌افزارهای مرتبط با صنعت را بررسی کرده و به شما معرفی می‌کنیم، همراه ما باشید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

برنامه صنعتی و کاربرد آن در صنعت

برنامه صنعتی به کلیه برنامه‌هایی گفته می‌شود که در حوزه حسابداری صنعتی کاربرد داشته و درواقع بین حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی ایفای نقش کرده و ارتباطی ایجاد می‌کند. در دنیای مدرن امروزی مشاغل به شدت توسعه یافته‌اند و محدود به چندین شغل نمی‌شوند. این توسعه مشاغل نیازمند توسعه در ابزارها و برنامه صنعتی است تا موسسه و شرکت‌های مختلف امکان پیشرفت و ترقی داشته باشند. برنامه صنعتی نیاز اساسی به کنترل سود و زیان شرکت، کنترل قیمت‌های تمام شده محصولات، تعیین قیمت، کنترل بازار و… را مدیریت می‌کند. نرم‌افزارهای صنعتی تمایز زیادی میان سایر شاخه‌های حسابداری ایجاد کرده و با این برنامه‌ها امکان مدیریت دقیق امور مرتبط با شرکت‌های صنعتی را دارد. در ادامه ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه صنعتی را برایتان خواهیم گفت.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه صنعتی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه صنعتی که کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره مستقیم داشته باشیم:

 • گزارش‌گیری پیشرفته و مدرن

به کمک برنامه صنعتی می‌توانید عملکرد تمامی پرسنل را کنترل کرده و مدیریت نمایید. این برنامه امکان گزارش‌گیری پیشرفته از گزارش‌های مالی و کاری را فراهم آورده است و تنها با یک کلیک ساده می‌توانید عملکرد تمامی واحدهای صنعتی را مورد بازبینی قراردهید.

 • قابلیت استفاده از سیستم مشتریان و فروش

جالب است بدانید که برنامه صنعتی امکان شناسایی مشتریان و میزان فروش را نیز فراهم کرده است. دیگر لازم نیست به صورت مستقل برنامه‌های مرتبط با فروش را بررسی کرده و به صورت مستقل شروع به شناسایی مشتریان کنید. نرم افزارهای صنعتی قابلیت شناسایی مشتریان را داشته و اطلاعات جامعی را از مشتریان و متقاضیان تولیدات صنعت، در اختیارتان می‌گذارند و شما می‌توانید با استراتژی‌های مفید و صحیح میزان فروش خود را افزایش داده و سود بیشتری دریافت کنید.

 • استفاده از حسابداری یکپارچه

زمانی که از برنامه صنعتی و استراتژی‌های حاکم برآن استفاده می‌کنید، قادر به کنترل و بررسی حسابداری واحدهای صنعتی به صورت یکپارچه خواهید بود و دیگر لازم نیست که زمان زیادی را برای بررسی حسابداری تک تک واحدهای صنعتی صرف کنید. به کمک برنامه‌های صنعتی حسابداری قادر به کنترل تک تک واحدهای صنعتی به صورت کلی و یکپارچه هستید و به کمک این قابلیت می‌توانید برنامه دقیقی برای پیشرفت در صنایع داشته باشید و اهداف بلند مدتی را دنبال کنید. برنامه صنعتی علاوه بر ویژگی‌های نام برده، قابلیت و امکانات منحصر به فردی نیز دارد. این امکانات مفید و پرکاربرد موجب محبوبیت حسابداری صنعتی و نرم‌افزارهای صنعتی شده‌اند. در ادامه برخی از مهم‌ترین امکانات آن را برایتان خواهیم گفت.

امکانات منحصر به فرد برنامه صنعتی

از جمله مهم‌ترین و منحصر به فردترین امکانات برنامه صنعتی می‌توانیم قابلیت‌های زیر را نام ببریم که عبارت‌اند از:

  • امکان آگاهی دقیق از میزان سود و زیان واحدهای صنعتی

  • امکان ارزیابی محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی و تعیین قیمت و تغییر قیمت

  • ایجاد استراتژی‌های مختلف برای برون‌سپاری‌ محصولات صنعتی به منظور ساخت، فروش و …

  • امکان تعریف استراتژی و روش‌های مختلف جهت تولید محصولات

  • امکان برآورد و ظرفیت تولید و فروش محصولات صنایع

  • امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای تولید محصولات واحدهای مختلف صنعتی

  • امکان تهیه گزارش‌ها مرتبط با بهینه‌سازی تولید محصولات

  • امکان ثبت و بررسی تولیدات شیفت‌های مختلف

  • و سایر قابلیت و امکانات ویژه که موجب تحول عظیم در صنعت شده‌اند.

” پیشنهاد مرتبط: نرم افزار خرید و فروش صنعتی و تولیدی

اهمّیت استفاده از برنامه صنعتی

لازم به ذکر است که نرم‌افزارهای صنعتی امکان کار در شبکه‌های وسیعی را فراهم آورده‌اند و با توجه به مزایا و قابلیت‌هایی که دارند، استفاده از برنامه صنعتی موجب پیشرفت روزافزون شرکت‌های صنعتی می‌شود. نرم‌افزارهای صنعتی به شدت در زمینه تولید محصولات قابل استفاده بوده و علاوه بر واحدهای حسابرسی دقت و تمرکز ویژه‌ای به روی واحدهای تولیدی دارند. در ادامه برخی از بهترین برنامه صنعتی و نرم‌افزارهای مفید در صنعت را به شما معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین برنامه صنعتی و نرم‌افزارهای صنعتی

 1. برنامه اتوماسیون صنعتی سپهر

نرم‌افزار اتوماسیون صنعتی سپهر یک نرم‌افزار یکپارچه در زمینه حسابداری صنعتی، انبارداری صنعتی، مدیریت تولید واحدهای صنعتی، مدیریت فروش، حضور و غیاب پرسنل شرکت‌ها و قابلیت مشارکت میان چندین شرکت صنعتی است. به کمک این نرم‌افزار صنعتی به صورت یکپارچه تمامی شعبه‌های خود را مدیریت کرده و بهای تولیدات جدید و قدیم را مورد کنترل قرار می‌دهید. در ضمن به کمک این نر‌م‌افزار نیاز به نیروی انسانی کاهش یافته و کارها اصولی و شفاف پیش می‌روند.

 2. نرم‌افزار صنعتی یاس سیستم

از ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه صنعتی که موجب محبوبیت آن شده است، همین بس است که به صورت بسیار دقیق کلیه هزینه‌ها را مدیریت داده و هزینه‌های اضافی را تشخیص داده و استراتژی برای کاهش آن‌ها ارائه می‌دهد. قیمت این نرم‌افزار صنعتی بسیار مناسب بوده و با توجه به قابلیت‌هایی که دارد از قیمت دو میلیون شروع شده و افزایش می‌یابد. اگر یک واحد صنعتی کوچک دارید و هدف شما پیشرفت و ارتقای شغلی است، این برنامه انتخاب مناسبی است. از قابلیت ویژه این سیستم سادگی و عدم‌پیچیدگی آن را می‌توان نام برد. برای محاسبه و حسابداری واحدهای صنعتی به کمک این نرم‌افزار لازم به صرف زمان زیادی نبوده و به صورت کاملا هوشمند می‌توان پروژه‌های صنعتی را مدیریت کرد.

 3. نرم‌افزار یکپارچه تولیدی و صنعتی هوشکار پرداز   

این نرم‌افزار با مدیریت بسته تولیدی سایان در کنار واحدهای صنعتی بوده و در ساخت محصول، تعیین قیمت و قیمت‌گذاری‌ها براساس میزان مصرف مواد اولیه، کالاهای مورد نیاز و سایر موارد، مدیریت می‌کند. اگر به دنبال برنامه صنعتی پیشرفته و مدرنی برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگی هستید، این نرم‌افزار به شدت توصیه می‌شود و ارزان‌ترین ورژن آن را با قیمت دو میلیون تومان می‌توانید خریداری کرده و مشغول به کار شوید.

 4. راهکار نرم‌افزاری صنعت فولادمهفا

این نرم‌افزار یکپارچه برای صنایع فولادی و پیچیده به شدت مناسب است و قابلیت انعطاف بالایی در زمینه تولید، واحدهای فروش و مدیریتی دارد. از قابلیت این نرم‌‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • ردیابی مواد اولیه مورد نیاز در واحد صنعتی

    • امکان ثبت داده‌ها و شاخص‌های خاص

    • امکان ثبت چندین BOM برای یک نوع محصول

” پیشنهاد مرتبط: نرم افزار خزانه داری صنعتی و تولیدی

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله درباره مسئله مهم برنامه صنعتی صحبت کردیم و گفتیم که امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب سرعت بخشیدن به کار واحدهای صنعتی شده است. نرم‌افزارهای کامپیوتری و صنعتی با ادغام چندین برنامه یکپارچه این امکان را فراهم آورده‌اند که به صورت اصولی تمامی مسائل کاری در واحدهای صنعتی پیگیری شوند. چنانچه شرکتی مربوط به صنایع مختلف دارید و هنوز از برنامه صنعتی و استراتژی‌های حاکم بر آن استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم هر چه زودتر اقدام کرده و با نرم‌افزارهای صنعتی به روند موفقیت و ایجاد موقعیت‌های نمونه صنعتی کمک کنید.