امروزه محاسبه کردن بهای تمام شده کالاهای تولیدی بسیار اهمیت دارد. بنگاه‌های تولیدی به کمک این بهای تمام شده می‌توانند به نتایج مختلفی دست پیدا کنند. از مهم‌ترین این نتایج می‌توان به توانایی قیمت‌گذاری برای محصول، رسیدن به میزان سود و زیان، دستیابی به شاخص‌های بهره‌وری و… اشاره کرد. همین امر باعث شده تا تهیه و خرید نرم افزار صنعتی که دارای استانداردهای لازم باشد، بیش ‌از پیش مهم شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نرم‌افزار صنعتی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

آشنایی با نرم‌افزار صنعتی

همان‌طور که از اسم این نرم‌افزار هم پیداست، در ارتباط با موسسات تولیدی و صنعت است. می‌توان از حسابداری صنعتی به‌عنوان یکی از سخت‌ترین و درعین‌حال شیرین‌ترین نوع حسابداری نام برد. حسابداری صنعتی که به آن حسابداری بهای تمام شده نیز می‌گویند، یکی از رشته‌های حسابداری است. از جمله وظایف مهم این نرم‌افزار می‌توان به تنظیم بودجه، مشخص‌کردن میزان هزینه‌های استاندارد، مشخص‌کردن میزان سودآوری، تعیین میزان هزینه‌های واقعی و… اشاره کرد..

خرید نرم افزار صنعتی چه اهمیتی دارد؟

شاید بتوان مهم‌ترین وظیفه یک نرم‌افزار صنعتی را جداکردن میزان درآمد و همچنین هزینه‌ها در کنار مشخص‌کردن سود و زیان به وجود آمده است. وظیفه حسابداری صنعتی این است که هزینه‌ها را به‌وسیله تحلیل کردن عناصری که در ساخت یک محصول به کار می‌روند کاهش دهد. همچنین باید اطلاعات بسیار دقیقی را از هر مرحله تولید به دست آورد. این روش به‌خصوص در زمانی که محصول هنوز تولید نشده است، بسیار کارآمد است.

فعالیت‌های صنعتی و تولید برای اینکه بتوانند بخش حسابداری و مالی خودشان را به‌درستی مدیریت کنند، باید دست به خرید نرم‌افزار حسابداری بزنند. این نرم‌افزار انتخابی باید ساده و درعین‌حال مناسب با ویژگی‌های کسب‌وکار باشد. همچنین نرم‌افزارهای صنعتی می‌توانند قیمت تمام شده یک کالا را محاسبه کرده و گردش‌های مالی یک شرکت را به دست آورند.

چرا مدیران به یک نرم‌افزار صنعتی نیاز دارند

همان‌طور که اشاره شد، کسب‌وکارهای زیادی نیازمند استفاده از یک نرم‌افزار صنعتی هستند. اما اگر هنوز هم به‌عنوان یک مدیر مجاب نشده‌اید تا دست به خرید نرم‌افزار حسابداری بزنید، به نکاتی که در ادامه گفته شده است دقت کنید. نرم‌افزار صنعتی به دلایل زیر برای مدیران مناسب است:

  • توانایی محاسبه سود و زیان شرکت

  • توانایی ارزیابی و همچنین قیمت‌گذاری بر روی محصولات با یک حاشیه سود مناسب

  • قابلیت کاهش هزینه‌ها و کنترل آن‌ها

  • توانایی محاسبه بهای کالای تولید شده

  • توانایی کنترل کردن ضایعات عادی و همچنین کاهش ضایعات غیرعادی

  • قابلیت پذیرش و یا رد کردن سفارش‌های مشتریان

  • قابلیت حضور در مناقصه‌ها

  • توانایی تولید و یا عدم تولید محصول

  • قابلیت کاهش و یا افزایش دادن حجم تولید شرکت

  • قابلیت اضافه‌کردن یک خط تولید جدید و گسترش واحد صنعتی

  • توانایی تغییر دادن استراتژی فروش محصولات شرکت

  • و …

” پیشنهاد مرتبط: مزایا و خدماتی که با خرید برنامه صنعتی دریافت می‌کنیم

مهم‌ترین ویژگی‌های یک نرم‌افزار صنعتی معتبر

تاکنون با ویژگی‌های متنوع نرم‌افزارهای صنعتی آشنا شده‌اید. اما اگر به‌صورت کلی بخواهیم ویژگی‌های بارز یک نرم‌افزار صنعتی معتبر را برشماریم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک نرم‌افزار صنعتی باید توانایی گزارش‌گیری پیشرفته را داشته باشد.

  • یک نرم‌افزار صنعتی باید دارای سیستم مشتری و فروش مناسبی باشد.

  • یک نرم‌افزار صنعتی باید دارای یک سیستم حسابداری یکپارچه باشد.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین نرم‌افزارهای صنعتی موجود در بازار خواهیم پرداخت. شما می‌توانید بسته به نوع فعالیتی که دارید، دست به خرید نرم افزار صنعتی مناسب با شرایطتان بزنید.

برترین نرم‌افزارهای صنعتی مناسب برای خرید

شرکت‌های بسیار زیادی هستند که دست به تولید نرم‌افزارهای حسابداری صنعتی زده‌اند. این شما هستید که بسته به تعداد کاربرانتان، تعداد مشتریانتان، حجم کاری‌تان، اندازه و تعداد محصولاتتان، توقعاتتان از یک نرم‌افزار و بسیاری فاکتورهای دیگر، باید نرم‌افزار صنعتی موردنیازتان را خریداری کنید. ما در ادامه برخی از نرم‌افزارهایی که توسط مدیران صنعتی انتخاب شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

  • نرم‌افزار حسابداری تولیدی صنعتی کیان پرداز

این نرم‌افزار صنعتی یک نرم‌افزار ساده درعین‌حال پرسرعت برای شرکت‌های تولیدی و کارگاهی است که امکانات بسیار زیادی را در خود دارد. با خرید نرم افزار صنعتی کیان پرداز می‌توانید هرآنچه که باعث ایجاد هزینه در روند تولید محصول می‌گردد را پیدا کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به مدیریت خودکار انبار، قابلیت اتصال به دستگاه‌های بارکدخوان، دریافت گزارش‌ها تحلیلی تولید و فروش و… اشاره کرد.

  • نرم‌افزار صنعتی یاس سیستم

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید به اطلاعات مهمی در خصوص بهای تمام شده محصول دست پیدا کنید. این اطلاعات می‌توانند بسیار حیاتی و مهم باشند و از بروز انواع خطاها و هزینه‌های ناخواسته جلوگیری کنند. از سایر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت تعریف کردن درخت محصول، توانایی خارج کردن موادی که برای تولید محصول موردنیاز است، قابلیت تعریف کردن نرخ استاندارد سربار و… اشاره کرد.

  • نرم‌افزار هوشکار پرداز

از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار هوشکار پرداز می‌توان به قابلیت تعریف BOM محصول اشاره کرد. به کمک این روش می‌توان مقدار مصرف مواد اولیه، مقدار کالایی که تولید شده است، ضایعات به‌دست‌آمده را حساب کرد. همچنین شما قادر هستید که هزینه‌های مستقیم این تولید را هم محاسبه کنید. محاسبه همه هزینه‌های تولید، به‌دست‌آوردن میزان سود و زیان، محاسبه بهای تمام شده یک محصول، مشخص‌کردن انبارهایی که مواد اولیه را درون آن نگهداری کرد و … بخشی از سایر ویژگی‌های این محصول است.

  • نرم‌افزار صنعتی هوشمند نوین

یکی دیگر از نرم‌افزارهای مهم صنعتی بازار، نرم‌افزار هوشمند نوین است. مدیران زیادی دست به خرید نرم افزار صنعتی هوشمند نوین می‌زنند. دلیل این انتخاب ویژگی‌های بسیار زیاد این محصول است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به عملیات مختلف انبار، توانایی صدور فاکتور برگشت از فروش، توانایی جابه‌جایی کالا در بین انبارها، قابلیت درج کردن فاکتورهای رسمی و غیررسمی، قابلیت اضافه‌کردن عکس محصولات، توانایی مشخص‌کردن سود و زیان پروژه‌ها به‌صورت تفکیک شده و… اشاره کرد.

  • نرم‌افزار حسابداری صنعتی فراسامان

اگر به فکر خرید یک نرم‌افزار صنعتی همه‌چیزتمام هستید، این نرم‌افزار باب میل شماست. قابلیت اتصال به نرم‌افزارهای گوشی، دارای سامانه پیامکی، ثبت کاملا استاندارد مصرف، قابلیت کنترل کردن کامل سطح دسترسی کاربران، اتصال به دوربین و باسکول، ثبت رسید تحویل‌های برنامه تولید و… تنها گوشه‌ای از امکانات گسترده این نرم‌افزار است.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

هزینه خرید نرم افزار صنعتی

بر اساس اینکه یک نرم‌افزار صنعتی چه قابلیت‌ها و توانایی‌هایی را ارائه می‌دهد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد شد. از جمله فاکتورهایی که بر روی قیمت و هزینه خرید نرم ‌افزار صنعتی تأثیرگذار است می‌توان به تعداد ابزارک‌ها و قابلیت‌ها، تعداد کاربران آن، میزان و نوع دسترسی هر یک از کاربران، خدمات پشتیبانی و پیگیری فروش، توانایی به‌روز کردن امکانات و… اشاره کرد.

از سوی دیگر برخی از نرم‌افزارهای حسابداری قابلیت شخصی‌سازی امکانات و ویژگی‌های خود را داشته و می‌توان بر اساس نیازهای مشتری، یک سری ویژگی‌های خاص را درون آن قرارداد. به همین دلیل این امکان وجود دارد که یک نرم‌افزار صنعتی رایگان هم به‌مانند یک نرم‌افزار میلیونی، تمامی نیازهای شما را برطرف کند.

نتیجه‌گیری

امروزه محاسبه بهای تمام شده یک محصول برای تولیدی‌ها بسیار مهم است؛ ازاین‌رو باید از یک نرم‌افزار صنعتی هوشمند و مرغوب برای به‌دست‌آوردن این بها استفاده کرد. با خرید نرم افزار صنعتی در کنار به‌دست‌آوردن میزان بهای یک محصول، قابلیت‌ها و توانایی‌های گسترده‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ما سعی کردیم در این مقاله شما را با نرم‌افزارهای صنعتی آشنا کنیم و در آخر چند نرم‌افزار صنعتی مهم موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.