فروش اینترنتی امروزه جزو محبوب‌ترین شیوه‌های فروش در میان خریداران و فروشندگان است چرا که هر دو طرف از این روش رضایت بالاتری دارند. برای اینکه فرایند فروش محصولات و انجام مراحل انبارداری به نحو احسن صورت بگیرد بهتر است که از یک نرم‌افزار فروش کمک بگیریم.

در دهه گذشته نرم‌افزارهای crm بسیار در میان صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ رواج پیدا کرده‌اند. زیرا علاوه بر انجام شدن مراحل فروش اجناس موجود در فروشگاه با تحلیل اطلاعات مشتریان و مخاطبان علایق آنان را مورد بررسی قرار می‌گیرد و در اختیار مدیریت قرار می‌دهد. چنین قابلیت‌هایی سبب می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارها برای خرید نرم‌افزار فروش اقدام کنند و فروشگاه خود را ارتقا دهند.

اگر قصد این را داشته باشید که محدوده فروش خود را نیز گسترش دهید بدون شک شما به یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه فروش نیاز دارید. اما در این میان یک سؤال به وجود می‌آید که یک نرم‌افزار فروش ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا سبب فروش بیشتر و سودآوری بسیار بالاتر شود؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات شما را در این مورد افزایش دهیم.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

نرم‌افزار فروش

ما در این مطلب به نکات هنگام خرید نرم‌افزار فروش می‌پردازیم، ولی ممکن است از خود بپرسید که مگر این نرم‌افزارها چه مزیت‌هایی دارند که به شما در فرایند فروش محصولات کمک می‌کنند؟ مدت زیادی است که سازمان‌ها از نرم‌افزار فروش یا حسابداری استفاده می‌کنند و این نرم‌افزارها به‌مرور وارد کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها شده‌اند. این نرم‌افزارها مزایایی دارند که در ادامه بیان می‌شوند و توضیح مختصری نیز برای اطلاعات بیشتر به شما ارائه خواهد شد.

  • انجام وظایف به صورت خودکار

برای ورود اطلاعات مربوط به مشتری به صورت دستی باید وقت زیادی را صرف کنید. درصورتی‌که نرم‌افزارهای فروش فقط یک‌بار به این کار نیاز دارند که هنگام خرید توسط خریدار وارد سیستم می‌شود و دیگر نیازی به انجام این مراحل توسط شما نیست. همچنین تمامی جزئیات و تاریخ‌ها هنگام تراکنش ثبت می‌شوند و در صورت نیاز هر زمانی که نیاز داشتید می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

  • کاهش هزینه‌ها

زمان در انجام معاملات بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین با داشتن نرم‌افزار فروش دیگر نیاز به‌صرف زمان و همچنین استخدام یک حسابدار برای حسابرسی به معاملات را نخواهید داشت. بدین صورت در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد.

  • نظارت بر تمامی تراکنش‌های پرداختی

  • عدم نیاز به کاغذ و صدور فاکتور دیجیتالی

  • کاهش ضریب اشتباهات در محاسبه

شما اگر از هوش ریاضی خارق‌العاده‌ای نیز برخوردار باشید بازهم امکان وقوع اشتباه برای شما وجود دارد که به کمک این نرم‌افزارهای فروش احتمال آن بسیار کاهش می‌یابد.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با نرم افزار خرید و فروش بازرگانی و شرکتی

نکات قبل از خرید نرم‌افزار فروش

پس آشنایی با دلایل خرید نرم‌افزار فروش، چند نکته را به شما خاطرنشان می‌کنیم تا بتوانید نرم‌افزار متناسب با کسب‌وکار خود را پیدا و خریداری کنید. با داشتن یک نرم‌افزار قوی بدون شک پس از گذر چند ماه تأثیر آن را در میزان معاملات و سود دریافتی خود مشاهده خواهید نمود.

  • هزینه و ارزش نرم‌افزار:

میزان هزینه در هر تجارتی نقش اول بوده اما تنها عامل نیز نیست. در تصمیم‌گیری همیشه باید میزان ارزش آن را نیز در نظر داشته باشید که مقدار هزینه‌ای که انجام می‌دهید ارزش آن را دارد یا خیر. هرگز به دنبال خرید نرم‌افزارهای با قیمت بالا و قابلیت‌های بسیار زیاد نباشید؛ زیرا ممکن است تعداد زیادی از قابلیت‌های آن موردنیاز شما نباشد و به شغل خاصی تعلق داشته باشد.

  • مشخص نمودن نیازمندی‌ها:

پیش از خرید ابتدا یک لیست از تمام ویژگی‌هایی که باید نرم‌افزار موردنظر داشته باشد را تهیه کنید. سپس سراغ ویژگی‌هایی که اگر وجود داشته باشند خوب است بروید و در انتها ویژگی‌هایی که اصلاً نیازی به آن ها ندارید بنویسید. این کار سبب می‌شود تا درک بهتری از نرم‌افزار موردنیاز خود داشته باشید.

  • رابط کاربری ساده

شاید رابط کاربری ساده و کاربردی را بتوان یکی از عوامل مهم در خرید نرم‌افزار فروش قلمداد کرد. بدون شک نمی‌خواهید که کاربران شما زمان زیادی برای تسلط بر نرم‌افزار فروش شما صرف کنند. با ساده بودن محیط نرم‌افزار میزان پذیرش آن را افزایش می‌دهید و باعث جلوگیری از خستگی حین استفاده از نرم‌افزار می‌شوید. مشاهده نمودید که به نرم‌افزار پیچیده‌تری برای فروش نیاز دارید، به نحوه انجام این کار فکر کنید و مطمئن شوید که شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار توانایی انجام آن را دارد.

  • پشتیبانی از سوی شرکت توسعه‌دهنده:

شرکتی نرم‌افزار فروش خود را از آن تهیه خواهید کرد باید هنگام بروز اشکالات فنی پشتیبانی صحیح را انجام دهد زیرا هر نرم‌افزاری دارای اشکالاتی است. شاید بخواهید پس از مدتی نرم‌افزار خود را بروز رسانی کنید که در این زمان نیز باید شرکت توسعه‌دهنده مراتب انجام آن را به نحو احسن انجام دهند. پس پیش از خرید نرم‌افزار فروش، حتماً خدمات آن شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

  • به‌روزرسانی نرم‌افزار:

پیش از عقد قرارداد برای خرید نرم‌افزار فروش از به‌روزرسانی‌هایی که شرکت تولیدکننده نرم‌افزار قرار است انجام دهد مطلع شوید. بهترین شرکت‌ها به طور مداوم و دوره‌ای نرم‌افزارهای خود را بروز می‌کنند و داشتن چنین خدماتی یک امتیاز محسوب می‌شود. از اینکه در حین به‌روزرسانی نرم‌افزار دچار محدودیت در اجرا می‌گردد یا خیر نیز مطلع شوید چرا که ممکن است بر معاملات و فروش شما تأثیر بگذارند.

  • میزان سفارشی‌سازی محیط کاربری:

چه کسی هست که از سفارشی‌سازی زیاد رضایت نداشته باشد؟ اما درعین‌حال ممکن در صورت تغییرات زیاد یک نرم‌افزار پیچیده و گیج‌کننده در اختیار کاربر قرار بگیرد و به‌مرور میزان پذیرش نرم‌افزار توسط کاربر را کاهش دهد. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سفارشی‌سازی زیاد برابر است با بالارفتن قیمت توسط شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار. گاهی ساده بودن محیط کاربری نیز امکان دارد که هزینه بیشتری داشته باشد. پس قبل از هر اقدامی برای خرید نرم‌افزار فروش از شرکت‌ها، با تیم خود به یک جمع‌بندی برسید و سپس تصمیم‌گیری کنید.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

  • امنیت نرم‌افزار:

نحوه جمع‌آوری و امنیت داده‌ها از مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. شرایط امنیتی نرم‌افزار را در قرارداد مرور کنید و اگر نیاز داشتید با یک وکیل دادگستری درمورد بندهای ذکر شده در قرارداد مشورت بگیرید. شرایط حفظ حریم خصوصی را مدنظر داشته باشید زیرا تمامی داده‌های جمع‌آوری و ذخیره شده باید در آن توضیح داده شده باشند.

نتیجه‌گیری

در انتهای این مطلب این نکته را خاطرنشان می‌کنیم که مهم‌ترین ویژگی که باید هنگام خرید نرم‌افزار فروش در نظر داشته باشید این است که متناسب با نیازهای شما باشد. در عین سهولت و کارایی مناسب به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما بوده و سفارشی‌سازی‌های بیهوده که سبب گیج‌کننده بودن آن شود، نداشته باشد. هنگام خرید نرم‌افزار حسابداری فروش برای کسب‌وکار خود نکاتی بیان شد را در گوشه ذهن خود داشته باشید تا بتوانید نرم‌افزاری با قیمت مناسب و ارزش بالا به دست آورید.