استفاده از برنامه تولیدی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته‌ای که در تمام فرایندهای تولیدی به آن توجه می‌شود، محاسبه مقدار محصول نهایی، محاسبه هزینه تمام شده و هزینه‌های دیگر مرتبط است. برای رسیدگی به تمام موارد گفته شده لازم است تا هر تولیدی یک نرم‌افزار یا برنامه مناسب را تهیه کند. خرید برنامه تولیدی امروزه در دستور کار تولیدی‌ها قرار گرفته است.

افراد و صاحبان این کسب‌وکارها بااهمیت وجود یک سیستم هوشمند آشنا شده‌اند. اگر که با برنامه‌های تولیدی و نرم‌افزارهای مربوطه آشنایی زیادی ندارید، ادامه متن را مطالعه کنید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

برنامه تولیدی چیست؟

یکی نرم‌افزار یا برنامه تولیدی در جهت یکپارچه‌سازی فرایندهایی که در هر بخش سازمان انجام می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای داشتن یک نتیجه خوب در هر سازمان و تولیدی لازم است تا زیرمجموعه‌های آن به‌درستی و در هماهنگی با یکدیگر کار کنند. گاهی ممکن است این هماهنگی‌ها و یا برنامه‌ریزی‌های داخلی دچار نوساناتی شوند و درنتیجه نتیجه نهایی و تولید شده توسط ارگان، متناسب با انتظارات نباشد. به همین دلیل است که اغلب استفاده از یک برنامه تولیدی به صاحبان کسب‌وکار کمک زیادی می‌کند.

  • مدیریت منابع انسانی

  • مدیریت تولید

  • محاسبه هزینه‌های مرتبط

  • محاسبه هزینه نهایی شده

  • استقرار مجموعه تولیدی

تمام موارد گفته شده از جمله مزیت‌های برنامه‌های تولید هستند که با خرید برنامه تولیدی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

نیاز به نرم‌افزار تولید در شرکت‌های تولیدی

رقابت در میان کسب‌وکارهای مختلف پیچیده شده است. امروزه افراد زیادی هستند که وارد عرصه تولید می‌شوند و به‌سرعت در این صنعت پیشرفت می‌کنند. اما بعد از مدتی ممکن است روند پیشرفت کند شود یا رقیبان نسبت به شما برتری‌هایی داشته باشند. در شرایطی که رقابت چنین بوده بهتر است از یک برنامه و نرم‌افزارهای تولیدی کمک بگیرید.

با استفاده از این نرم‌افزارها به‌راحتی و با طرح یک استراتژی مناسب جایگاه مهمی در حوزه کسب‌وکار خود پیدا می‌کنید. به‌علاوه بهبود خط تولید و تولید به‌موقع نیز از دیگر مزیت‌هایی است که منجر به پیشرفت کس بو کار شما می‌شود.

برنامه تولیدی به تجزیه‌وتحلیل آمار به‌دست‌آمده از فرایند تولید، محاسبه هزینه‌ها و مدیریت بخش‌های مختلف می‌پردازد. وجود این برنامه‌ها در بخش مدیریت هر کسب‌وکار تولید منجر می‌شود تا از پراکندگی و یا فروپاشی داده‌ها تا حد زیادی جلوگیری شود. نرم‌افزار تولید به‌عنوان یک نقطه اتصال در بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار است. این برنامه منجر می‌شود تا فرایندهای عملیاتی مختلف که در یک تولیدی انجام می‌شوند درنهایت منجر به یک خروجی باکیفیت شوند.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

معرفی انواع برنامه تولیدی

قبل از اقدام به خرید برنامه تولیدی لازم است تا با انواع این برنامه آشنا شوید. مانند هر برنامه و نرم‌افزار دیگری، برنامه تولیدی نیز برای سطوح مختلف و با اهداف اجرایی متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همه کسب‌وکارها از یک برنامه مشخص استفاده نمی‌کنند چراکه استراتژی موجود در مدیریت هر شرکت و تولیدی با دیگری متفاوت است. در ادامه به شما چند نوع از برنامه‌های تولیدی پرکاربرد را معرفی می‌کنیم.

  • برنامه کنترل خط تولید: این برنامه یکی از انواع نرم‌افزارهای تولیدی است که کاربرد زیادی دارد. ویژگی‌های این برنامه شامل مواردی می‌شود. به طور مثال قابلیت مدیریت فرایندهای تولید کالاهای مختلف و کالاهای نیمه ساخته شده، کنترل کردن موجودی‌های در حال تولید، کنترل کردن خطوط تولید. این برنامه با هر صنعت باتوجه‌به نیازهای آن سازگاری پیدا کرده است. اگر به دنبال خرید برنامه تولیدی هستید که بیشترین هماهنگی را با صنعت و کسب‌وکار شما دارد یا به‌عبارت‌دیگر شخصی‌سازی‌شده است از این برنامه استفاده کنید.

  • برنامه مدیریت تولید پیمانی: این برنامه نیز از دیگر نرم‌افزارهایی به شمار میرود که در زیرمجموعه برنامه تولیدی قرار دارد. اهداف مهم در استفاده از این برنامه رسیدن به ابزارهای لازم برای کنترل کردن مواد اولیه و خام است. همین‌طور چگونگی و فرایند تولید محصول پیکمانی نیز با استفاده از این برنامه مشخص می‌شود.

  • نرم‌افزار مهندسی محصول و فرایند: فرایند تولید و درنهایت ایجاد محصول بخش اعظم تولید را در بر میگیرد. مدیریت این بخش و کنترل عوامل تأثیرگذار بر روی آن باعث پیشرفت در امر تولید می‌شود. اگر که به دنبال یک برنامه برای مدیریت ایجاد و یا تغییر فرایند تولید، تغییر بر روی محصول نهایی، گزارشگری از فرایند و نتیجه کار و نظارت بر کلیه مراحل تولید هستید، از خرید برنامه تولیدی مهندسی محصول و فرایند غافل نشوید.

  • نرم‌افزار برنامه‌ریزی و کنترل تولید: برای کنترل خط تولید یک کارخانه و مدیریت بخش‌ها و فرایندهای مختلف تولید می‌توانید از این برنامه تولیدی استفاده کنید. همین‌طور در پایان هر کار می‌توانید گزارش‌گیری کاملی از فرایندها و درنهایت نتیجه کار داشته باشید.

اهمیت خرید برنامه تولیدی

برنامه تولیدی برای مدیریت و کنترل داده‌محور بسیار مفید است. داشتن یک پایگاه برای ذخیره اطلاعات و درنهایت گزارش‌گیری دوره‌ای از آن، یکی از نیازهای هر کسب‌وکار و به‌ویژه کسب‌وکارهای تولیدی هست. هر برنامه‌ای که تعبیه می‌شود باتوجه‌به عمده نیازهای رایج در حوزه مشخصی تولید می‌شد. اگر به‌عنوان یک کسب‌وکار تولیدی به دنبال برنامه مناسب هستید، به طور حتم برنامه‌هایی برای شما و به طور شخصی‌سازی شده وجود دارد. این مزایا به‌طورکلی برای هر برنامه یا نرم‌افزار تمامی حوزه‌ها صادق است. اما مواردی که خرید برنامه تولیدی را مهم می‌کند، عوامل زیر هستند:

  • مدیریت فرایندهای عملیاتی مختلف

  • جمع‌آوری داده‌های مربوط به هر عملیات و هر مرحله

  • محاسبه هزینه‌های ذی‌ربط

  • محاسبه هزینه تولید

  • محاسبه هزینه بهای تمام شده

  • مدیریت خط تولید و کنترل انسجام بخش‌های مختلف

  • برنامه‌ریزی در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب

  • گزارش‌گیری دوره‌ای از خط تولید و مراحل متفاوت کار

  • اعمال تغییر بر روی محصول نهایی

  • تعیین منابع خطوط تولید به صورت پیش‌فرض

  • تعیین محصول نهایی به صورت پیش‌فرض

  • ثبت و ضبط تمام عملیات‌های کاری باتوجه‌به ایستگاه‌های مربوطه

  • قابلیت دریافت هرگونه گزارش و خروجی از داده‌ها

  • قابلیت تهیه تقویم تولیدی

” پیشنهاد مرتبط: خرید برنامه خزانه ‌داری

قیمت برنامه تولیدی

در بخش معرفی چند نوع از برنامه‌های تولیدی مشاهده کردید که هرکدام دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند. شاید بعضی از این ویژگی‌ها در اغلب برنامه‌ها یکسان بوده یا کلیت مشابهی داشته باشند اما در جزئیات متفاوت هستند. ارائه قابلیت و تنظیمات پیشرفته در بعضی از نرم‌افزارهای تولیدی انجام می‌شود.

البته لازم به یادآوری است که همه کسب‌وکارها نیز نیاز به استفاده از هر ویژگی و یا تنظیماتی ندارند و ممکن است با خرید برنامه تولیدی اشتباه، تنها هزینه زیادی را متحمل شده باشد. در هنگام خرید نرم‌افزار تولید دقت کنید تا دچار مشکل و پرداخت هزینه بیش از حد شوید.

جمع‌بندی

هر کسب‌وکار تولیدی نیاز به یک برنامه یا نرم‌افزار تولید دارد. امروزه با میل به سمت تکنولوژی و ترغیب تمامی افراد به استفاده از آن، لازم است تا صاحبان و مدیران کسب‌وکارها نیز همگام با این میل پیش بروند. تهیه یکی برنامه تولید مناسب به شما در جهت رفع کمبودها و نقص‌های تولیدی کمک می‌کند.