در عصر حاضر اصل مدیریت و نظارت بر سرمایه در گردش و وضعیت مالی سیستم‌ها بسیار پراهمیت شده، به صورتی که به یکی از پایه‌های اصلی برنامه‌ریزی تبدیل شده است. نرم‌افزار خزانه ‌داری به شما کمک می‌کند تا با تحت کنترل گرفتن وضعیت نقدینگی و تراکنش‌ها فرایندهای پیشرو را بهتر کنترل کنید.

برنامه‌های خزانه ‌داری با جمع‌کردن اطلاعات مربوط به مبالغ دریافتی و مصارف به بهبود وضع موجود و سهولت مدیریت مجموعه کمک می‌کند. همچنین تصمیم‌گیری در حوزه‌های مالی آسان‌تر می‌شود. در مجموع یک برنامه خزانه‌داری لازمه یک مدیریت موفق است.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

نیم‌نگاهی به برنامه خزانه ‌داری

عملیات‌های مربوط به بخش حسابداری معمولا از فرایندهای پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند. از آنجایی‌ که حسابداری و مدیریت حساب‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک شرکت است، پس صحت فرایندهای حسابداری نیز برای شرکت حیاتی هستند. اسناد و مدارک مرتبط به دریافت‌ها و ورودی‌ها و سرمایه نقد بخش اصلی مورد بررسی در حسابداری هستند. یک برنامه حسابداری به شما در تمامی مراحل حساب و کتاب کمک می‌کند. اگر شما هم تصمیم دارید از این سیستم بهره ببرید، حتما به ‌تناسب میان قیمت برنامه خزانه‌داری و امکانات آن دقت کنید.

آشنایی با ارکان اصلی برنامه خزانه ‌داری

پس از معرفی کارکرد اصلی برنامه خزانه‌ داری بهتر است قسمت‌های مختلف پایه در این نرم‌افزارها را بشناسیم. می‌توان این‌گونه گفته که یک برنامه خزانه ‌داری شامل بخش‌های مدارک، واردکردن حساب‌های ورودی و دریافتی، پرداخت‌ها و ارائه گزارش‌ها است. قسمت‌های یادشده دریافت و پرداخت وجوه را کنترل می‌کنند و حتی امور مرتبط به وصول چک و پرداخت چک نیز در این برنامه‌ها تعریف شده‌اند.

بررسی دقیق کارایی برنامه خزانه‌ داری

قیمت برنامه خزانه‌ داری براساس برند شرکت سازنده و امکاناتی که ارائه می‌دهد متغیر است. هرچه کارایی بیشتر باشد ارزش آن برنامه هم بیشتر است. از جمله این امکانات پیش‌بینی و اجرای همه پروسه‌های مربوط به دریافت و پرداخت‌های مجموعه تحت‌کنترل است. جالب است بدانید که تمام این فرایندها اتوماتیک و زمان‌بندی‌شده انجام می‌شوند.

کارایی دیگر کمک‌رسانی و سهولت در تصمیم‌گیری است. این نرم‌افزار قادر است تا اطلاعات و داده‌های ورودی و خروجی را جمع‌بندی و تحلیل کند تا مدیر بهترین تصمیم را بر طبق اصول صحیح بگیرد. سایر امکانات مربوط به بررسی حساب‌های بانکی و باقی دارایی می‌شود. این برنامه امور دارایی و مالی را با سرعت و دقت بهتری نسبت به شیوه‌های دستی و سنتی پیگیری می‌کند.

امکانات مربوط به چک

امروزه نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر سامانه مدیریتی مخصوصی نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دارند. از این امکانات در بخش‌های مختلف می‌توانید بهره ببرید. بخش مدیریت چک یکی از حساس‌ترین دسته‌های یک برنامه خزانه‌داری است. در ادامه این امکانات را برمی‌شماریم.

شما می‌توانید اطلاعات مربوط به دسته‌چک را در بخش مخصوص وارد کنید و بر حساب‌های جاری مختلف نظارت داشته باشید. حتی می‌توانید برای وصول کردن چک به‌صورت اعتباری یا نقد برنامه تعیین کنید. در نهایت حتی می‌توانید به‌صورت الکترونیک چک صادر کنید.

” پیشنهاد مرتبط: نرم افزار خزانه داری

چه گزارش‌هایی از نرم‌افزار می‌توانیم دریافت کنیم؟

همان‌طور که گفته شد این برنامه‌ها قابلیت ارائه گزارش را در بخش‌های متفاوت دارد. این گزارش‌ها آنجا اهمیت خود را نشان می‌دهند که مدیر براساس داده‌های آنها برای آینده شرکت خود تصمیم‌گیری‌های اساسی انجام می‌دهند. انواع گزارش‌های دریافتی به ‌صورت زیر است:

  • گزارش دریافت‌های هر صندوق

  • گزارش پرداخت‌ها از تمام پایانه‌های اعتباری

  • گزارش سرمایه موجود در بانک‌ها و حساب‌های مختلف

  • گزارش به ‌صورت نمودار و جدول ورودی‌ها و خروجی‌ها

  • گزارش اسناد و مدارک

  • گزارش جامع از همه هزینه‌ها

  • گزارش تحلیلی دوره‌ای

عملیات‌های اجرایی در برنامه‌های خزانه ‌داری

هرچه گستره عملیات‌های یک نرم‌افزار وسیع‌تر باشد، امکان بهره‌برداری و رفع نیاز از طریق آن بیشتر می‌شود. این عملیات‌ها معیار دیگری هستند که در قیمت برنامه خزانه ‌داری تأثیر مستقیم دارند. در ادامه به مهم‌ترین عملیات‌ها می‌پردازیم:.

  • ثبت عملیات مربوط به ‌تمامی گردش سرمایه‌ها

  • اجرا و ثبت عملیات صدور و وصول چک

  • عملیات پرداخت هزینه‌های درون سازمان

  • نظارت و انجام عملیات واگذاری اسناد و چک‌ها

  • عملیات اطلاع‌رسانی برای سررسیدهای از قبل تعیین‌شده

  • مدیریت عملیات‌های بانکی و مربوط به‌حساب‌ها

بررسی سایر عوامل مربوط به قیمت نرم‌افزار

علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد عوامل دیگری هم وجود دارند که در ارزش‌گذاری و مشخص‌کردن قیمت برنامه خزانه ‌داری نقش دارند. از جمله این عوامل می‌توان به قابلیت کار تحت شبکه و مدیریت و نظارت از راه دور اشاره کرد.

امکان ایجاد اتصال میان برنامه خزانه ‌داری و سایر نرم‌افزارهای حسابداری و انبارداری شاخص مهم دیگری است. وجود زیرساخت‌های قابل‌اعتماد و برنامه‌نویسی منسجم، کارکرد و ارائه خدمات در حالت آفلاین و رابط کاربری روان عوامل تأثیرگذار دیگر این حوزه هستند.

شاخص دیگری که کمتر موردتوجه واقع می‌شود امکان جست‌وجو و سرچ میان داده‌ها، اسناد و مدارک، چک‌های ثبت شده سابقه تراکنش‌ها و… است. اهمیت این موضوع در شرکت‌ها و کسب ‌و کارهایی با حجم اطلاعات عظیم بیشتر به چشم می‌خورد.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

نگاهی به حدود قیمت نرم‌افزارها

در انتهای کار چند برنامه خزانه‌ داری و امکانات آنها را بررسی می‌کنیم تا به ‌تمامی جنبه‌های مؤثر در قیمت برنامه خزانه ‌داری پرداخته باشیم. این قیمت‌ها با توجه‌ به وضعیت اقتصادی ممکن است در طول زمان دستخوش تغییر شوند.

برنامه خزانه ‌داری و مدیریت نقدینگی

شروع قیمت از 5000000 ریال

این برنامه با توجه ‌به قیمت آن از نرم‌افزارهای محدود به شمار می‌رود. استفاده‌کننده این نرم‌افزار می‌تواند چک‌ها و سرمایه نقد را مدیریت کند و به‌حساب‌های بانکی دسترسی داشته باشد. همچنین از تعداد محدودی صندوق نیز می‌تواند پشتیبانی کند. این نرم‌افزار برای کسب‌ و کارهای کوچک مناسب‌تر است و برای مجموعه‌های متوسط و بزرگ پیشنهاد نمی‌شود.

نرم‌افزار صندوق و خزانه ‌داری

شروع قیمت از 15000000 ریال

کاربردهای این برنامه وسیع‌تر از نمونه قبل است. این برنامه می‌تواند به شما در صندوق‌داری، مدیریت و برنامه‌ریزی نقدینگی، تهیه گزارش‌ها برای دو حوزه دریافتی و پرداختی و… کمک کند. شما می‌توانید برای تاریخ‌ها و موعدهای مهم زمان‌سنج تنظیم کنید و صورت‌حساب‌های خود را به‌موقع تحویل بگیرید. همچنین قابلیت جست‌وجو در سابقه چک‌ها در این نرم‌افزار وجود دارد. این نرم‌افزار در ابعاد سازمانی کوچک، متوسط و بزرگ اجرا می‌شود.

نرم‌افزار دریافت و پرداخت

شروع قیمت از 22000000 ریال

این نرم‌افزار قابلیت استفاده همزمان چند کاربر را دارد. اطلاعات مالی مجموعه را جمع آوری و نگهداری می‌کند. سیستم متمرکز مدیریت و چاپ چک دارد. دارایی‌های نقدی و حساب‌های بانکی متصل را می‌توانید همزمان مدیریت کنید. همچنین امکان نظارت بر گردش و خرید و فروش و مشاهده همه فاکتورهای فروش وجود دارد. از نواقص این برنامه کمبود بخش مدیریتی برای سهام‌داران است. این نرم‌افزار برای کسب ‌و کارها در مقیاس کوچک تا متوسط مناسب است. با توجه ‌به این قیمت نرم‌افزار خزانه ‌داری و سطح امکانات پایین‌تر آن نسبت به مورد قبل خرید آن مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد.

نرم‌افزار خزانه‌ داری تحت وب

شروع قیمت از 55000000 ریال

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این نرم‌افزار در دسته نرم‌افزارهای گران‌قیمت قرار دارد و انتظارات بالایی از آن وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه تحت وب بودن و امکان معرفی و متصل کردن بی‌نهایت صندوق یا کاربر به آن است. این برنامه به‌تمامی نرم‌افزارهای مدیریتی و حسابداری می‌تواند متصل شود و پشتیبانی کامل شرکت سازنده تا مدت طولانی هم به دنبال دارد.

این نرم‌افزار تمام فرایندهای ارزی و ریالی را مدیریت و گزارش می‌کند و در تمام ابعاد کاری قابل‌استفاده است. با در نظر گرفتن تمامی شرایط و اصولی که بررسی کردیم، قیمت برنامه خزانه‌ داری با این امکانات به‌صرفه و موجه به نظر می‌رسد و خرید آن برای مجموعه‌های بزرگ قطعا سودمند خواهد بود.

کلام آخر

هر سیستمی که با امور مالی سروکار دارد ناگزیر به استفاده از نرم‌افزار خزانه ‌داری است. برنامه خزانه‌ داری امکانات گسترده‌ای ارائه می‌کند و هرچه این امکانات به‌روزتر و همه‌جانبه‌تر باشد هزینه بیشتری هم در پی دارد. اما قیمت برنامه خزانه‌ داری در اکثر موارد کاملا با عملکرد مثبت آن متناسب بوده و رضایت کاربران را در پی داشته است. برای خرید برنامه نرم‌افزاری حتما به عملکردهای موردنیاز مجموعه خود و وجود همان عملکردها در برنامه مورد تقاضا دقت کنید.