با روند سریع و رو به‌ رشد تکنولوژی و حجم عظیم تولید اطلاعات، موضوع رقابت و برتری بین مجموعه‌های گوناگون بسیار شدیدتر و جدی‌تر از قبل شده است. مسئله پیدا کردن بازار هدف مناسب و فروش تولیدات و محصولات یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران و صاحبان کسب ‌و کار شده است. یکی از راه‌حل‌های سودمند در این حیطه استفاده از نرم‌افزارهای خرید و فروش است.

اگر روش درآمدی شما هم براساس تولید یا فروش کالا است حتماً به بستر مناسبی برای دریافت و نگهداری اطلاعات و سابقه مشتریان خود نیاز دارید. همچنین برای حساب و کتاب و حسابداری‌های سیستم خودتان و صدور صورت‌حساب برای مشتری به همچنین نرم‌ افزاری نیاز دارید. شما برای استفاده از ابعاد سازمانی حتماً به مسئله قیمت نرم ‌افزار خرید و فروش توجه کنید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

آشنایی و بررسی نرم ‌افزارهای ارزان

نرم‌ افزارهای خرید و فروش و حسابداری در بازار طیف وسیعی از امکانات را پوشش می‌دهند. با این‌ حال نرم‌ افزارهای کم امکانات‌تر و ساده‌تری وجود دارند که قیمتشان مناسب‌تر است. این‌گونه نرم ‌افزارها برای شما صرفا چند کار ساده را انجام می‌دهند. مثلاً فاکتور فروش صادر می‌کنند اما نرم‌ افزاری برای شما سودمند است که با داده‌ها و برآیندهای خود راه فروش و کسب درآمد بیشتر را برای شما هموار کند.

شما اگر در مقام مدیر یا صاحب تجارت یا کسب ‌و کاری باشید، حتما برنامه‌ها و ایده‌هایی برای آینده شغل خود و رشد فروش در سر دارید. به‌عنوان مدیر و مسئول چشم‌انداز کار و مسیر روبه‌رو را باید بررسی کنید. بازاریابی کنید و تأمین و ارسال کالا را به بهترین نحو پیگیری کنید. تنها یک نرم ‌افزار خرید و فروش ارزشمند می‌تواند این در این راه به شما به‌صورت مؤثر کمک کند. قیمت نرم ‌افزار خرید و فروش تا حدودی در این مسئله تأثیرگذار است.

خصوصیت‌های نرم ‌افزار خرید و فروش

فروش در سیستم‌های تولیدی حرف اول را می‌زند. در واقع می‌توان آن را مقصد نهایی یک چرخه تولید در نظر گرفت؛ بنابراین نرم افزار خرید و فروش به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی مسیر کاری اهمیت زیادی دارد. این نرم ‌افزار باید برای شما مشخصات و اطلاعات مشتریان را دسته‌بندی کند و نمایش دهد. ویژگی‌های مخصوص هر دسته از مشتریان را تشخیص دهد و برای افزایش فروش به ‌صورت دسته‌بندی‌شده و موضوعی راهکار ارائه دهد.

از سوی دیگر نرم ‌افزار خرید و فروش باید منابع و روش‌های توزیع و عاملان را تعریف کند. نام و نشانی فروشگاه‌ها و مراکز هدف نیز باید به‌ صورت لیست طبقه‌بندی‌شده در دسترس شما باشد و باید دقیقاً بدانید هر فروشگاه برای کدام محصول متقاضیان بیشتری دارد.

شما برای تأمین سیستم نرم ‌افزاری خود علاوه بر در نظر داشتن قیمت نرم‌ افزار خرید و فروش باید به مشخصه‌های دیگری همچون توانایی صادرکردن پیش‌فاکتور و فاکتور، کنترل و مدیریت دارایی‌های موجود در سازمان و انبار توجه کنید. لیست گروهی از تأمین‌کنندگان مواد اولیه و محصولات موردنیاز نیز همیشه باید در بستر نرم‌افزار در اختیار شما باشد.

بخش دیگری از ویژگی‌های نرم ‌افزار خرید و فروش که در ادامه بررسی می‌کنیم مربوط به توسعه نرم ‌افزاری و به‌روزرسانی‌ها است. این نوع نرم ‌افزارها باید بتوانند با انواع مختلف نرم‌ افزارهای حسابداری فروشگاهی و صنعتی و نرم‌ افزارهای مدیریتی خزانه‌داری و انبارداری ارتباط برقرار کنند و همگام باشند. نکته مهم دیگر این است که نرم‌ افزار باید بتواند به جدیدترین قوانین مالیات دسترسی داشته باشد و ویژگی مهم آخر این‌که با تکنولوژی‌های روز مانند دستگاه‌های بارکدخوان ارتباط برقرار کند. تمامی این عوامل در قیمت نرم‌ افزار خرید و فروش مؤثرند.

” پیشنهاد مرتبط: اهمیت خرید نرم افزار خرید و فروش

چرا از نرم ‌افزارهای خرید و فروش استفاده کنیم؟

طبق قوانین جدید که در سال‌های اخیر به اجرا درآمده، در کشور ما اصناف گوناگونی باید از نرم ‌افزارهای خرید و فروش استفاده کنند. این موضوع آثار مهمی بر کسب‌ و کار مشاغل گذاشته است. یکی از مهم‌ترین آثار این نرم‌افزارها توانایی دسترسی به گزارش‌های روزانه است که اتوماتیک و بدون دخالت کاربران یا با دسترسی محدود و با دقت بالا تهیه و تنظیم می‌شوند.

شما در این گزارش‌ها فهرستی از کالاها و محصولات پرطرفدار و با فروش و سود مناسب را دریافت می‌کنید. در کنار آن کالاهای پرهزینه یا با فروش کمتر نیز دسته‌بندی می‌شوند که با ارائه به شما در کاهش مخارج غیرضروری کمک کنند. با این کار هزینه‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش ‌یافته و در زمان کمتر به سود و فروش بیشتری دست می‌یابید.

جمع‌آوری داده‌ها با نرم‌ افزار خرید و فروش

مدیر و مسئول یک کسب ‌و کار با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات به ‌وسیله نرم‌افزار خرید و فروش، می‌توانند عملکرد فروش خود در بازه‌های دلخواه و حتی در فصول و ماه‌های مختلف سال تحلیل و بررسی کنند. در کنار آن با اطلاع یافتن از گزارش‌های مربوط به اجناس راحت‌تر در مورد کالاهای انبار و حجم ورودی در آینده تصمیم بگیرند.

عامل تأثیرگذار دیگر که ما را نسبت به استفاده از نرم‌ افزار خرید و فروش ترغیب می‌کند، از بین ‌رفتن اشتباهات محاسباتی و کسری حساب‌ها است. فروشندگان این امکان را دارند که تمامی صورت‌حساب‌ها و گزارش‌ها و فاکتورها را بدون نگرانی تأیید کنند.

طیف قیمت نرم ‌افزارهای خرید و فروش

طبق آنچه که تکنولوژی‌های حوزه خرید و فروش و بازاریابی نشان داده است، نرم‌افزارهای این حیطه از امکانات و کاربردهای متنوعی برخوردارند. کارشناسان در این زمینه تخمین می‌زنند که 2000 نرم‌ افزار متفاوت در 50 حوزه گوناگون تاکنون منتشر شده است. بازه قیمت این نرم ‌افزارها بسیار وسیع است و با توجه‌ به ابزاری که نیاز دارید و بودجه در دسترس خود، می‌توانید از حدود قیمت 1290000 ریال تا 90000000 ریال نرم ‌افزار دلخواه و مناسب برای کسب ‌و کارتان را انتخاب کنید. فراموش نکنید هدف از ساخت این نرم ‌افزار بهبود کسب ‌و کار شماست.

تمامی این نرم ‌افزارها شامل ویژگی‌های مشترک لازم و خصوصیت‌های منحصربه‌فرد خودشان هستند که باعث سردرگمی و گیج شدن خریدار می‌شوند. همین تنوع امکانات سبب شده تا در بخش قیمت نرم ‌افزار خرید و فروش نیز پراکندگی قیمت به چشم بخورد. در ادامه نرم ‌افزارها را با توجه ‌به قیمت و امکانات بررسی می‌کنیم.

نرم‌ افزار حوزه فروش و مشتریان

شروع قیمت از 26500000 ریال

این نرم ‌افزار نصب و آموزش رایگان و تصویری دارد، اطلاعات مشتریان را نگهداری می‌کند و امکان شبکه‌سازی و استفاده همزمان چند کاربر را دارد. عوامل افزاینده و کاهنده فروش را جدا می‌کند و امکان صدور و چاپ فاکتور نیز دارد. گزارش دوره را آماده کرده و به اداره مالیات می‌فرستد. این نرم‌ افزار در ابعاد سازمانی کوچک (کمتر از 100 کارمند) تا کسب‌ و کارهای متوسط (کمتر از 500 کارمند) استفاده می‌شود.

نرم‌افزار حوزه حسابداری و خرید

شروع قیمت از 40000000 ریال

امکانات قابل‌اجرا در این نرم‌ افزار بسیار گسترده هستند. شرکت سازنده نرم‌ افزار نگاه علمی و منطقی و سازمان‌یافته‌ای به تولیدات خود دارد. این نرم ‌افزار کاملا فرایند مدار است. مدیریت اطلاعات کاربران و مشتریان، اعتبارات موجود، دارایی‌های انبار، قابلیت متصل شدن به ترازوی دیجیتال و بارکدخوان، برنامه‌ریزی برای ایام فروش ویژه و… از عواملی هستند که در قیمت خرید و فروش این سازنده مؤثرند. این نرم ‌افزار در کسب ‌و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ (بیش از 500 کارمند) قابل‌اجرا است.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با نرم افزار خرید و فروش بازرگانی و شرکتی

نرم ‌افزار حوزه فروش سازمانی

شروع قیمت از 70000000 ریال

این نرم ‌افزار در رده نرم ‌افزارهای نسبتاً گران‌قیمت بازار قرار دارد. از سری امکانات این نرم ‌افزار می‌توان از ساخت و تعیین نمودارهای درختی شرایط بازار نام برد. همچنین بازارهای هدف را اولویت‌بندی می‌کند. سناریو و برنامه‌ریزی منحصربه‌فرد هر بازار هدف را ارائه می‌دهد. با پیش‌بینی نتایج بازاریابی چشم‌انداز و راهکارهای قابل اتکایی را پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت‌های مربوط به اسناد و مدارک نیز در این نرم ‌افزار متنوع و رضایت‌بخش هستند و امکان خروجی گرفتن در فرمت‌های مختلف وجود دارد. این نرم ‌افزار در ابعاد سازمانی کوچک تا متوسط اجرا می‌شود. قیمت نرم ‌افزار خرید و فروش با این امکانات منطقی به نظر می‌رسد اما انتظار می‌رفت در ابعاد سازمانی بزرگ نیز قابلیت اجرا داشت.

کلام آخر

در دنیای امروز تجارت و خرید و فروش حرف اول را می‌زنند. برای مدیریت فرایندهای تجاری و سرمایه حاصل به نرم‌ افزار دقیقی نیاز است تا هر چه که در مسیر تولید تا بازار اتفاق می‌افتد را تحت کنترل داشته باشیم. از این‌رو امکانات متنوعی برای برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. این قابلیت‌ها و امکانات مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت نرم ‌افزار خرید و فروش برای مجموعه‌ها هستند.