نرم افزار حسابداری رایگان از موضوعات جذاب و کاربردی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و چنین نرم‌افزارهایی را به شما معرفی کنیم. نرم‌افزارهای حسابداری از نرم‌افزارهای کاربردی در بسیاری از زمینه‌ها به‌حساب می‌روند. حساب و حسابداری، این روزها تنها محدود به این رشته مخصوص نمی‌شود؛ بلکه می‌توان رد پای آن را در تمام رشته‌ها و مشاغل دیگر نیز مشاهده نمود. چرا که تمام رشته‌ها، خواه ناخواه به علم حسابداری برای محاسبه صورت‌حساب‌ها، پرداخت‌ها و دیگر مصارف خود، نیاز دارند.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

پس می‌توان گفت که مقاله امروز، یک مقاله کاربردی برای تمام افراد است. البته این را نیز باید گفت که بیشتر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند از افراد مطمئن برای انجام محاسبات خود استفاده کنند؛‌ چرا که از قراردادن اطلاعات خود در دست دستگاه‌های ناشناخته، لورفتن اطلاعات و یا گم‌شدن آن، می‌ترسند. اما از طرفی کار با نرم‌افزارها راحت‌تر است و در صورتی که نرم‌افزار مربوطه رایگان باشد، دیگر از شر هزینه‌های اضافی نیز راحت می‌شوید. پس اگر شما نیز به دنبال یک نرم افزار حسابداری رایگان و مطمئن هستید، با ما همراه باشید تا امروز، لیستی از برترین موارد موجود در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

یک نرم‌افزار رایگان حسابداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، تمام مشاغل به یک حسابدار مطمئن نیاز دارند تا کارهای محاسباتی آن‌ها را انجام دهد. محاسبه، تنظیم و پردازش حساب‌ها، از مهم‌ترین بخش‌های یک مجموعه تجاری است. به دلیل حساسیت همین بخش نیز شما باید از یک حسابدار مطمئن استفاده کنید. البته پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که در همین زمینه نیز برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های بسیار خوبی طراحی شوند. به همین ترتیب، دیگر نیازی به استخدام حسابدار و هزینه‌های اضافی ندارید.

برخی از این نرم‌افزارها نیز کاملا رایگان هستند و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما آیا رایگان بودن، تنها ویژگی مهمی است که باید در یک نرم‌افزار حسابداری به آن توجه کرد؟ در این قسمت ویژگی‌های مهم دیگری که باید در نرم‌افزار حسابداری خود به آن توجه کنید را بررسی می‌کنیم.

1. اعتبار بالا

ازآنجایی‌که قرار است این نرم‌افزار تمام نیازهای محاسباتی شما را برطرف کند، پس باید از اعتبار خود نرم‌افزار و شرکت سازنده آن اطمینان کسب کنید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که نرم افزار حسابداری رایگان شما نه‌تنها به‌درستی تمام اطلاعات را پردازش می‌کند، بلکه هرگز به‌صورت ناگهانی نیز از کار نمی‌افتد. همچنین، اطمینان یافتن از دستگاه و سازنده آن، موجب تضمین دیگر ویژگی‌های مهم نرم‌افزار، همچون امنیت آن نیز می‌شود که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

2. امنیت نرم‌افزار

در نظر داشته باشید که شما قرار است مهم‌ترین اطلاعات شرکت یا کسب‌وکار خود را با این نرم‌افزار در میان بگذارید. پس، از ایمن بودن آن مطمئن شوید تا از افشای اطلاعات، دست‌کاری و دستبرد آن‌ها جلوگیری کنید. بدین ترتیب از خسارات وارده آینده نیز پیشگیری می‌کنید.

3. تناسب با کسب‌وکار

نرم‌افزارهای حسابداری رایگان مختلفی وجود دارند که هرکدام برای برآورده کردن نیازهای کسب‌وکار مشخصی، مناسب هستند. بنابراین پیش از هر اقدامی، نرم‌افزاری را انتخاب کنید که مناسب کسب‌وکار شما باشد. برای مثال اگر نرم‌افزاری برای شرکت خود می‌خواهید، پس از نرم‌افزارهای محاسباتی شرکتی استفاده کنید و نه نرم‌افزارهای فردی.

4. برخورداری از بکاپ‌گیر اتوماتیک

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های یک نرم‌افزار حسابداری خوب، برخورداری از بکاپ‌گیر اتوماتیک است. این ویژگی می‌تواند کسب‌وکار شما را در مواقع ضروری نجات دهد. به‌وسیله این ویژگی، تمام اطلاعات حسابداری شما در فضای ابری ذخیره می‌شود و حتی در صورت حذف ناخواسته از سمت شما، همچنان این اطلاعات از دست نمی‌رود.

” پیشنهاد مرتبط : آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

بهترین نرم‌افزارهای رایگان حسابداری

حالا که با ویژگی‌های ضروری نرم‌افزارهای حسابداری آشنا شدید، نوبت به معرفی برترین نرم‌افزارهای موجود در این زمینه می‌رسد. در این قسمت قصد داریم شما را با چند نرم افزار حسابداری رایگان فوق‌العاده آشنا کنیم. همچنین ویژگی‌های این برنامه‌ها و مزایای آن‌ها را نیز به‌طورکلی خدمت شما عزیزان، ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نرم‌افزار رایگان حسابداری لیام (liam)

این نرم‌افزار فوق‌العاده یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در این زمینه به‌حساب می‌آید. نرم‌افزار لیام از مزایای بسیاری برخوردار است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • برخورداری از ارتباط آنلاین با مغازه اینترنتی

  • امکان استفاده تعداد کاربران کاملا نامحدود به‌صورت هم‌زمان

  • دارابودن تعداد نامحدودی از شعب، فروشگاه و کالا

  • لینک بودن به CRM و همچنین APP اختصاصی

  • فعالیت و پشتیبانی 24 ساعته در تمام طول هفته

نرم‌افزار رایگان حسابداری نیوُ (Nivo)

نیوُ نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای بسیار خوب برای انجام امور حسابداری شما عزیزان است. این نرم‌افزار، ساده و درعین‌حال جذاب بوده که بر روی گوشی‌های موبایل شما نصب می‌شود. از بزرگ‌ترین مزایای نرم‌افزار نیوُ می‌توان به داشتن المان‌های زیبایی اشاره کرد که حس یکنواختی را برای کاربر از بین می‌برد. این نرم‌افزار، تمام تراکنش‌های مالی شما مدیران عزیز کسب‌وکارها را از روشی بسیار ساده بر روی تلفن‌های شما ثبت و مدیریت می‌کند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از آن، جزئیات متنوع دیگری را همچون عکس و توضیحات نیز برای تراکنش‌های خود ثبت کنید.

نرم‌افزار رایگان هویار نقره‌ای (Hooyar silver)

هویار نیز یک نرم افزار حسابداری رایگان دیگر است که در سطح طلایی و نقره‌ای به شما عرضه می‌شود. با این نرم‌افزار، دیگر نیازی به یک حسابدار ندارید. هویار نقره‌ای، کالاهای مختلف شما را معرفی و قیمت آن‌ها را نیز تعیین می‌کند. این نرم‌افزار همچنین به معرفی مشتریان و بانک‌ها نیز می‌پردازد. دسته‌بندی هزینه‌ها به همراه ثبت انواع اطلاعات دیگر نیز از ویژگی‌های بعدی این نرم‌افزار کاربردی است. همچنین شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید انواع عملیات بانکی خود همچون اطلاع از مانده حساب و گردش حساب مشتریان یا صندوق‌های بانکی را انجام دهید.

جمع‌بندی

نرم افزار حسابداری رایگان از موضوعات مهمی بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و بهترین نرم‌افزارهای موجود در این زمینه را خدمت شما معرفی کردیم. حسابداری از بخش‌های مهم و حیاتی هر کسب‌وکار است، اما عده‌ای هرگز علاقه ندارند که شخصی را برای این کار استخدام کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته هستید، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. ما در این مقاله چند نرم‌افزار برتر در این زمینه را به شما معرفی کردیم که می‌توانند کار یک حسابدار را برای شما انجام دهند. به‌علاوه، این نرم‌افزارها کاملا رایگان نیز هستند و هزینه‌های اضافی را از دوش شما برمی‌دارند.