قیمت برنامه بازرگانی

امروزه با گسترده شدن کسب‌وکارها و امور مربوط به آن‌ها لازم است تا یک برنامه در هر تجارتی وجود داشته باشد تا وظیفه یکپارچه‌سازی امور مربوط به کس‌بوکار را انجام دهد. درنتیجه بسیاری از امور با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌گیرند و در نهایت منجر به پیشرفت بهتر کسب‌وکار می‌شود. برنامه بازرگانی یکی از این نوع برنامه‌ها است که وجود آن در هر شرکت و تجارتی مطمئناً موجب بهینه‌سازی فعالیت‌های شرکت می‌شود. هر کسب‌وکاری باتوجه‌به اینکه چه اموری را می‌خواهد با برنامه بازرگانی به انجام براند، بودجه‌ای در نظر می‌گیرد؛ بنابراین بازه قیمت برنامه بازرگانی اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله به معرفی کلی برنامه بازرگانی و مزایای استفاده از آن و همین‌طور عوامل تأثیرگذار بر قیمت نرم‌افزار بازرگانی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمین‌های نام‌برده‌شده ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

نرم‌افزار بازرگانی چیست؟

نرم‌افزار بازرگانی برای آسان‌تر کردن کار افراد و شرکت‌ها پردازش شده‌ است و برای همین منظور به کاربرده می‌شود. برنامه بازرگانی در دسته‌های متفاوتی ساخته‌ شده‌اند و برای تعدادی از امور خاص اختصاصی شده‌اند. با کمک نرم‌افزار بازرگانی می‌توانید امور بازرسی و بازرگانی کسب‌وکار خود را به طور کارآمدتر و بهینه انجام دهید و مدیریت تجارت خود را هوشمند کنید.

یکی از دغدغه‌هایی که در شرکت‌های بازرگانی وجود دارد، حجم زیاد فعالیت‌های مربوطه و مواردی مانند حسابرسی، ثبت سفارش کالا، ارزیابی کالا و بررسی موجودی کالا در انبار و بسیاری از امور مشابه است.

استفاده از برنامه بازرگانی می‌تواند در انجام این‌گونه امور به شما کمک کنند. در برنامه بازرگانی نیز همانند برنامه حسابداری تعدادی سیستم و زیر سیستم وجود دارند که هرکدام می‌توانند فعالیت‌هایی را انجام دهند که در نهایت قرارگرفتن سیستم‌ها و زیر سیستم‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند بسیاری از امور بازرگانی را انجام دهند.

قیمت برنامه بازرگانی بر اساس تعداد سیستم و زیر سیستم و در کل مجموعه فعالیتی که توسط آن‌ها انجام می‌شود، محاسبه می‌شود. یکبار با پرداخت هزینه و خرید برنامه بازرگانی می‌توانید از مزایا و امکانات این برنامه پرکاربرد استفاده کنید.

نرم‌افزار بازرگانی قابلیت گزارش‌گیری و ارائه این گزارش‌ها را به افراد می‌دهد. گزارش‌گیری از موارد جامعی مثل امور مالی و امور مربوط به کالا می‌تواند در جهت یکپارچه‌سازی کارهای بازرگانی یک شرکت بسیار مفید واقع شود. به‌طورکلی به دلیل حساسیت بالا سیستم فروش و امور حسابرسی و مالی بهتر است که از برنامه‌های بازرگانی استفاده کرد تا خطا در انجام فعالیت‌های مربوطه به حداقل کاهش پیدا کند.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری بازرگانی و شرکتی

مزایای استفاده از برنامه بازرگانی

استفاده از برنامه بازرگانی در میان شرکت‌ها هرروزه رو به افزایش است و کسب‌وکارهای زیادی به کاربرد این برنامه روی می‌آورند. برنامه‌های بازرگانی نیز نظیر برنامه‌های مشابه مثل برنامه حسابداری دارای امکانات و ویژگی‌های متفاوتی هستند و همه آن‌ها از یک نوع برنامه ثابت پیروی نمی‌کنند.

همین امر موجب شده است تا مزایای برنامه بازرگانی در انواع مختلف آن، متفاوت از یکدیگر باشند و در نتیجه قیمت برنامه بازرگانی نیز باتوجه‌به اینکه چه امکانات و مزایایی را در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار می‌دهد متفاوت است.

در ادامه تعدادی از مزایای استفاده از برنامه بازرگانی را عنوان می‌کنیم و به یاد داشته باشید که مزایای بیشتر باعث افزایش قیمت نرم‌افزار بازرگانی می‌شود. این مزایا و ویژگی‌ها عبارت هستند از:

  • ثبت سفارش و آگاهی از موجودی هر کالا؛ جلوگیری از خواب کالا و یا کمبود آن در انبار

  • بررسی و ارزیابی موجودی هر کالا در انبار؛ داشتن قابلیت انبارگردانی خودکار و صدور میزان اضافه بودن یا کسری کالا

  • آسان کردن ثبت کالا در انبار، ثبت و ضبط ورود و خروج کالا از انبار

  • ارائه گزارش از میزان سود و زیان مربوط به هر کالا و تعیین پرسودترین یا کم‌سودترین کالا

  • نمایش موجودی کالاها؛ امکان گزارش‌گیری از موجودی کالا، تعداد کالا باقی‌مانده یا رزرو شده برای ثبت فاکتور

  • شفاف‌سازی رابطه با مشتریان بر اساس تهیه صورت‌حساب و فاکتور هر مشتری در لحظه

  • مدیریت و بررسی تمام دریافتی‌ها و پرداخت‌های صورت‌گرفته و در کل برای لحظه‌ای تمام امور مالی

عوامل تأثیرگذار بر انتخاب نوع برنامه بازرگانی

تاکنون با کلیات کار برنامه‌های بازرگانی آشنا شدید و بخشی از ویژگی‌ها و کاربردهای نرم‌افزار بازرگانی را نیز برای شما بازگو کردیم اما در هنگام خرید باید بودجه‌ای را که برای صرف هزینه در نظر گرفته‌اید را متناسب با نیازهای خود، تنظیم کنید. به این صورت که ابتدا باید انتظارات خود را از برنامه بازرگانی روشن کنید و اهدافی که با برنامه بازرگانی قابل انجام هستند را تعیین کنید.

با انجام این کار مشخص می‌کنید که در میان تعداد بالای برنامه‌های بازرگانی که در بازار موجود هستند، کدام برنامه برای شما مناسب است. در نتیجه می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. اما مسئله دیگری که در انتخاب برنامه بازرگانی به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار تأثیرگذار است، قیمت برنامه حسابداری می‌باشد.

مسلماً یک برنامه بازرگانی با امکانات و خدمات فراوان دارای قیمتی بیشتر از سایر برنامه‌های بازرگانی که خدمات کم‌تری ارائه می‌دهند، دارد. پس ممکن است که تهیه یک نرم‌افزار بازرگانی با قیمت بالا برای تمامی کسب‌وکارها امکان‌پذیر نباشد؛ به‌علاوه اینکه هر برنامه بازرگانی برای هر کسب‌وکاری مناسب نیست.

لزوماً یک نرم‌افزار با قیمت برنامه بازرگانی بالا چیزی نیست که نیاز صددرصد شما باشد و ممکن است بخشی از خدمات و امکانات این برنامه اصلاً در کار شما استفاده نشوند؛ لذا در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید برنامه بازرگانی مناسب لازم است تا تمامی نکات را در نظر بگیرید.

” پیشنهاد مرتبط: لزوم خرید برنامه انبارداری

عوامل تعیین‌کننده قیمت برنامه بازرگانی

اما همان‌طور که اشاره کردیم عواملی بر روی قیمت برنامه بازرگانی تأثیر می‌گذارند. این عوامل عبارت هستند از:

  • تعداد سیستم و زیر سیستم‌های موجود در برنامه بازرگانی

  • میزان توسعه و وسعت کسب‌وکار شما

  • تعداد امکانات و خدماتی که در برنامه بازرگانی به شما ارائه می‌دهند

  • وجود پشتیبانی برنامه و خدمات پس از فروش از سمت شرکت تولیدکننده

  • امکان استفاده از واحدهای ارزی متفاوت

  • امکانات مربوط به چندزبانه بودن برنامه

  • قابلیت ایجاد فایل پشتیبان در صورت پاک شدن فایل و همین‌طور امکان بازگردانی فایل‌های پاک شده

  • قابل‌استفاده در چند نقطه و چند کاربری بودن برنامه بازرگانی

  • امکان انتخاب سیستم موردنظر وقتی برنامه در قالب چند سیستم پیکربندی شده باشد

  • مدیریت کلیه تراکنش‌های مالی به‌صورت کامل

جمع‌بندی

برنامه بازرگانی یکی از کارآمدترین برنامه در کسب‌وکار و توسعه آن است و برنامه‌های بازرگانی توسط شرکت‌های زیادی تولید و عرضه می‌شوند و هرکدام از این شرکت‌های تولیدکننده برنامه بازرگانی، امکانات و خدمات متفاوتی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند؛ بنابراین واضح است که قیمت برنامه بازرگانی در موارد مختلف و امکانات متفاوت با یکدیگر فرق داشته باشند. همین‌طور لازم است بدانید که هر برنامه بازرگانی برای یک نوع کسب‌وکار اختصاصی شده است و هر برنامه‌ای برای هر نوع تجارتی مناسب نیست.

اگر که یکپارچه‌سازی امور و مدیریت بهینه در انجام کلیه فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکارتان برای شما تبدیل به دغدغه شده است، بهتر است نسبت به خرید یک برنامه بازرگانی مناسب با کسب‌وکارتان اقدام کنید تا از امکانات و خدماتی که در این برنامه ارائه می‌شوند به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.