برای همه چیز یک راه‌حل نرم‌افزاری وجود دارد و خرید نرم‌افزار تولیدی صورت به‌راحتی انجام می‌پذیرد؛ بنابراین، چگونه می‌توانید تشخیص دهید که واقعاً به کدام نرم‌افزار نیاز دارید؟ نرم‌افزار به‌عنوان یک خدمت، از زمان رونق فناوری در دهه 2000 به یکی از سریع‌ترین بازارهای درحال‌رشد تبدیل شده است. همه چیز از مشارکت کارکنان گرفته تا هزینه‌های خرید نرم‌افزار و مسائل مرتبط با آن است. در این مقاله به نحوه خرید و تهیه نرم‌افزار تولیدی خواهیم پرداخت.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

راهنمای 7 مرحله‌ای برای خرید نرم‌افزار

برای خرید نرم‌افزار تولیدی، صرف‌نظر از صنعت و حیطه شما، یک راه‌حل نرم‌افزاری وجود دارد که برای کارآمد کردن مسائل و کاهش هزینه‌ها به آن نیاز دارید. حال سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توانید نرم‌افزار مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید؟

در این قسمت یک مسیر برای خرید نرم‌افزار تولیدی ذکر شده است که با طی‌کردن درست این مراحل خواهید توانست به شکل مناسبی نرم‌افزار تولیدی را خریداری کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

 1) نیازهای کسب و کار خود را بفهمید.

 2) لیست موارد ضروری و نیاز خود را تهیه کنید.

 3) از افراد متخصص مشاوره بگیرید.

 4) یک لیست کوتاه از امکانات موردنیاز نرم‌افزار تولیدی خود ایجاد کنید.

 5) گزینه‌های نرم‌افزاری خود را مشخص کنید.

 6) برترین گزینه موجود را انتخاب کرده و بخرید.

 7) بر موفقیت خرید خود و نرم‌افزار تولیدی نظارت داشته باشید.

این بخش هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید در هر مرحله راهنمایی می‌کند.

راهنمای خرید نرم‌افزار تجاری و تولید برای افراد مبتدی

به‌عنوان یک خریدار نرم‌افزار، مسیر تصمیم‌گیری برای نیاز به نرم‌افزار جدید تا خرید نهایی، طولانی است. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا گزینه‌های خود را بررسی کنید، ویژگی‌های آن را آزمایش کنید، با فروشندگان نرم‌افزار ملاقات کنید و در مرحله آخر قرارداد کاملی را امضا کنید. با این راهنمای گام‌به‌گام مفید برای خرید نرم‌افزار تولیدی که واقعاً یک راه‌حل همه‌کاره برای شما است، مسیر خرید را کمی آسان‌تر کنید.

” پیشنهاد مرتبط: آشنایی با پکیج نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نیازهای کسب و کار خود را درک کنید.

مهم‌ترین مرحله برای خرید نرم‌افزار تولیدی درک نیازهای تجاری شما است. اگر قصد سرمایه‌گذاری در ایجاد یک خدمت جدید، برای سال مالی آینده را دارید، یک پلتفرم بازاریابی نرم‌افزار ایجاد کنید. به عبارتی با تصمیم‌گیرندگان جلسه‌ای داشته باشید و در مورد آنچه که به انجام آنها مصمم هستید، به‌طورجدی فکر و برنامه‌ریزی کنید. آیا به این نرم‌افزار نیاز دارید یا چیزی است که برای یک رویکرد جدید و بهتر آن را می‌خواهید؟

در این حالت سؤالات زیر را از خود بپرسید تا به بهترین نحو ممکن، نیازهای کسب و کار خود را شناسایی کنید:

اهداف تجاری ما برای سال مالی آینده چیست؟

در کدام حیطه رشد کرده‌ایم؟ در کدام حیطه ثابت مانده‌ایم؟

ابزار مناسب نرم‌افزار چگونه بر شرکت ما تأثیر می‌گذارد؟

بودجه هزینه نرم‌افزاری چگونه است؟ چطور این بودجه تأمین خواهد شد؟

موفقیت برای تجارت ما چگونه است؟

هنگامی‌که به این سؤالات پاسخ می‌دهید، می‌توانید پاسخ‌های خود را مهندسی معکوس کنید تا نیازهای نرم‌افزاری خود را مشخص کنید. این مرحله همچنین به شما کمک می‌کند تا بودجه بیشتری برای خرید نرم‌افزار تولیدی، تهیه کنید زیرا به این نکته خواهید رسید که چگونه این نرم‌افزار بر کل شرکت تأثیر می‌گذارد.

لیست ضروریات نرم‌افزار خود را ایجاد کنید.

گام بعدی برای یافتن بهترین نرم‌افزار برای سازمان شما ایجاد لیست موارد ضروری است. به‌عنوان لیست یک راه‌حل برای خرید نرم‌افزار تولیدی ایده‌آل خود در نظر بگیرید. می‌تواند شامل همه چیز از جمله عملکرد، هزینه و موارد دیگر باشد. لیست را در ابتدا و از زمانی که می‌خواهید مراحل خرید را شروع کنید، تهیه کنید و سپس آن را بر اساس مواردی که کاملاً به آن نیاز دارید، کوتاه و خلاصه‌تر کنید. وقتی شروع به بررسی گزینه‌های نرم‌افزار می‌کنید، این فهرست به‌عنوان راهنمای شما عمل می‌کند.

هنگام ایجاد لیست موارد ضروری، به این سؤالات توجه کنید:

چقدر برای کارکنان من قابل‌دسترسی است؟

آیا شرکت در پیاده‌سازی آن هماهنگ عمل می‌کند؟

انتظار چه نوع ایجاد خدمت را داریم؟

از نرم‌افزار فعلی خود چه ویژگی‌هایی را می‌خواهیم؟

چه مشکل تجاری را حل می‌کند؟

چه فرآیندهای تجاری را آسان‌تر می‌کند؟

از اشتباه تمرکز بیش از حد بر روی قیمت نرم‌افزار اجتناب کنید و تفکر خود را در مورد ارزش نرم‌افزار گسترش دهید.

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار حسابداری صنعتی و تولیدی

قیمت نرم‌افزار در مقابل ارزش نرم‌افزار

اشتباهی که اغلب مردم هنگام خرید نرم‌افزار مرتکب می‌شوند اشتباه گرفتن قیمت نرم‌افزار باارزش نرم‌افزار است. بدیهی است که قیمت نرم‌افزار یک عامل مهم در هنگام خرید نرم‌افزار تولیدی است. اما ارزش نرم‌افزاری برای شرکت شما اغلب نادیده گرفته می‌شود.

در اینجا مثالی از تفاوت قیمت نرم‌افزار باارزش نرم‌افزار آمده است: اگر بتوانید طرز فکر خود را در مورد آنچه ابزار یا برنامه خاصی را برای شرکت شما مفید می‌کند تغییر دهید، می‌توانید نیازهای کسب و کار خود را واقعاً درک کنید. همه چیز را نمی‌توان با پول هدایت کرد. گاهی اوقات برای پیش‌بردن کسب و کار خود نیاز به ایجاد یکسری از تغییرات دارید. این مورد را هنگام شروع خرید نرم‌افزار خود در نظر بگیرید.

نحوه انتخاب بهترین نرم‌افزار تولیدی

شما می‌خواهید از بهترین نرم‌افزار تولیدی برای کار خود استفاده کنید. چه آشپز باشید و چه طراح وب، ابزارهای خوب برای کار، انجام فرایندها را کارآمدتر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. اما چگونه بهترین نرم‌افزار را انتخاب کنید و به‌هرحال بهترین را چگونه تعریف می‌کنید و بهترین شرکت‌های امروزی چگونه خرید برنامه تولیدی را انجام می‌دهند؟

تعداد امکانات و برنامه‌های مدیریت پروژه بیشتر از آن چیزی است که بتوانید به‌تنهایی آزمایش کنید. از متخصصان و همکاران خود بپرسید، و هر یک ابزار متفاوتی را پیشنهاد کنند و یک لیست از ابزارهای مفید را تهیه کنید. درحالی‌که شما آماده خرید نرم‌افزار تولیدی هستید، شناسایی ابزارهایی که برای نرم‌افزار خود انتظار دارید، مفید و ضروری است.

درحالی‌که یک گزینه ساده است، اما مهم است که دریابید شرکت‌های مشابه شما از چه چیزی استفاده می‌کنند. سپس عینی‌ترین و مرتبط‌ترین این‌گونه نرم‌افزارها را که با نیازهای شما مطابقت داده می‌شود، شناسایی کنید. بیش از 70 درصد کارآفرینان تصمیمات زیرساختی خود را بر اساس توصیه متخصصان و نرم‌افزارهای تولید در جامعه مشابه کسب و کار شما می‌گیرند.

کلام آخر

هدف شما باید به حداکثر رساندن ارزش ابزارها باشد. به عبارتی. اگر می‌خواهید وظایف و خدمات خود را به بهترین نحو انجام دهید، کمتر کپی کنید و ابزارها را به‌نحوی‌که می‌خواهید، با خلاقیت و ادغام نیازها و امکانات مختلف انجام دهید. در نتیجه در بهترین خرید نرم‌افزار تولیدی را خواهید داشت.

درحالی‌که باید به‌حداقل‌رساندن پیچیدگی‌ها نیز برسید. به این صورت که هر روز و هر ساعتی از این نرم‌افزار استفاده خواهید کرد و باید روی ساخت و البته خرید آن تمرکز کنید. در این حالت خواهید توانست هرگونه اصطکاک و کاستی در طول مسیر خود را با یکپارچه‌سازی سریع ابزارها و فرایندها برطرف کنید.