امروزه استفاده از نرم ‌افزار خرید و فروش نسبت به گذشته اهمیت زیادی دارد. با توجه ‌به افزایش تنوع اجناس و همچنین گسترش معاملات خرید و فروش، نظم دادن به فروش اجناس و همچنین میزان خرید، برای کسب‌وکارهای کوچک لازم و ضروری است که از این نرم ‌افزار استفاده کنند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد اهمیت خرید نرم ‌افزار خرید و فروش صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

کمی در مورد نرم‌ افزار خرید و فروش بدانیم

شاید سوال خیلی از افراد این باشد که نرم ‌افزار خرید و فروش چیست و دقیقا با چه هدفی طراحی شده است؟ در این نرم افزار مبحث فروش و اطلاعات فروشنده و مشتری به‌صورت دقیق تعریف می‌شود. مبحث فروش به‌عنوان یک منبع درآمد برای هر سازمانی اهمیت دارد؛ علاوه بر این اطلاعات دقیق و صحیح در مقابل مشتری‌های شرکت در نرم ‌افزار خرید و فروش ثبت می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم ‌افزار خرید و فروش

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات و برنامه‌ریزی هزینه: با خرید نرم افزار خرید و فروش به‌راحتی می‌توانید تمام گزارش‌های مالی را داشته باشید.

  • ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی: مهم‌ترین مزیت استفاده از نرم افزار خرید و فروش این است که شما به‌راحتی می‌توانید با مشتریان خود ارتباط        داشته باشید، شاخص خود را برای آن‌ها بیان کنید و فروش استراتژیک داشته باشید.

  • فروش محصولات به صورت سریع‌تر و دقیق‌تر: یکی از ویژگی و قابلیت‌های نرم افزار خرید و فروش این است که شما با کمک آن بهتر و حتی سریع‌تر             می‌‎توانید محصولات خود را بفروشید.

ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار خرید و فروش خوب

نرم افزارهای خرید و فروش انواع مختلفی دارند. مهمترین کار قبل از خرید نرم افزار خرید و فروش این است که ویژگی‌های بارز آن را بشناسید. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای یک نرم افزار خرید و فروش ایده‌آل عبارت است از:

 • امکان مدیریت از راه دور

همان‌طور که می‌دانید امروزه همه کسب و کارها به سمت غیرحضوری‌شدن می‌روند. بنابراین مهم است که یک نرم افزار خرید و فروشی تهیه کنید که امکان مدیریت از راه دور را فراهم کند.

  پشتیبانی از کاربران

قبل از این‌که یک نرم افزار با ویزگی‌های خوب تهیه کنید، بهتر است وب‌سایتی که نرم افزار را ارائه می‌دهد بررسی کنید. بهترین حالت این است که وب‌سایت مورد نظر پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته در اختیار مشتریان قرار دهد. این کار می‌تواند از طریق چت آنلاین یا حتی تماس تلفنی انجام شود.

  سادگی و استفاده آسان از نرم افزار

مهم‌ترین موضوع در زمان خرید نرم افزار خرید و فروش این است که به راحتی و سادگی بتوان از آن استفاده کرد. مهم است سیستم به گونه‌ای باشد که تیم‌های مختلف مخصوصا تیم فروش به راحتی بتواند با آن کار کند. حتی می‌توانید قبل از خرید از کاربران و مشتریان خود نظرسنجی کنید که آیا قبلا تجربه استفاده از این نوع نرم افزار را داشته‌اند یا خیر؟ بهترین کار این است که نظرات کاربران خود را بررسی کنید و سپس برای خرید تصمیم بگیرید.

 • همگام‌سازی با مشتریان: یکی از ویژگی‌های یک نرم افزار خرید و فروش خوب این است که قابلیت همگام‌سازی با مشتریان را داشته باشد. تماس‌های برقرارشده با مشتریان، ایمیل‌ها و حتی قرار ملاقات با آنان شامل این فرآیند همگام‌سازی است. در اصل زمانی که درباره مشتریان و سبک زندگی آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، به راحتی می‌توانید نیازهای آنان را برطرف کنید و این موضوع در نتیجه میزان رضایت بالای مشتریان را در پی دارد.

در اصل یک نرم افزار خوب به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به لیست مخاطبان خود از طریق Yahoo، Gmail و غیره دسترسی داشته باشید.

 • اتوماسیون روند و فروش بازاریابی: یک نرم افزار خوب باید قابلیت کمپین‌های تبلیغاتی از برنامه‌ریزی اولیه تا تست و امتحان را پشتیبانی میکند. حتی برخی از نرم افزارها این قابلیت را دارند که با استفاده از شاخص‌های استاندارد امور فروش را به بهترین شکل به انجام برسانند و میزان موفقیت کمپین شما را بررسی کنند.

” پیشنهاد مرتبط: خرید برنامه خرید و فروش با بهترین امکانات

خرید نرم افزار خرید و فروش

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که خرید نرم افزار خرید و فروش به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمام کارهای ناشی از خرید و فروش را به راحتی سیستمی کنید. مهم‌ترین مزیت این نرم افزار این است که در پایان هر فصل شما می‌توانید گزارشات مالی خود را داشته باشید. شما بابت هر فروش می‌توانید فاکتور رسمی داشته باشید و اطلاعات گردش حساب مشتریان خود را ثبت کنید.

در این نرم افزار به راحتی با یک کلیک می‌توان به اطلاعات سود و زیان ناشی از خرید دست یافت. حتی امکان صدور فاکتور و پیش‌فاکتور با نرخ از پیش تعیین شده در نرم افزار خرید و فروش امکان‌پذیر است. در اصل مهم‌ترین کار این است که شما خواسته و نیازهای خود را قبل از خرید نرم افزار خرید و فروش در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

نرم افزارهای خرید و فروش مختلفی در بازار وجود دارد که شما با توجه به میزان بودجه و نوع هدف و فروش خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. از برخی از متداول‌ترین نرم افزارهای خرید و فروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم افزار فروش پندار سیستم

  • نرم افزار فروش فاکتور آسانا

  • نرم افزار فروش ویتایگر

  • نرم افزار فروش و مشتریان فرداد

دقت داشته باشید که معرفی این نرم افزار برای آشنایی بیشتر شما در هنگام خرید است؛ وگرنه نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که شما با تحقیق و بررسی بیشتر می‌توانید بهترین نوع آن را بخرید. قیمت این نرم افزارها تا حدود زیادی به تعداد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، امکانات و حتی میزان کارایی آن‌ها بستگی دارد.

برخی دیگر از نرم افزارهای فروش وجود دارند که به صورت رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اگرچه امکانات کمتری نسبت به نسخه پولی آن دارند. به یاد داشته باشید که نرم افزارهایی که برای کسب و کار شما شخصی‌سازی می‌شوند، حرفه‌ای‌تر هستند و به یقین بهترین کارایی را برای شما دارند.

” پیشنهاد مرتبط: معرفی مزایای خرید برنامه بازرگانی و نحوه انتخاب آن

مزایای استفاده از نرم افزار خرید و فروش برای فروشگاه‌ها

به طور کلی خرید نرم افزار خرید و فروش برای فروشگاه‌ها مزایا و ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • جمع آوری اطلاعات: صاحبان مشاغل با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌توانند عملکرد فروش خود را بررسی کنند و اطلاعات دقیقی به دست آورند. همچنین با طبقه‌بندی کردن اجناس مختلف می‌توانند گزارش‌های متعددی تهیه کنند و این کار در روند بهبود فروش به آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

  • دریافت گزارش‌‎های روزانه: با استفاده از نرم افزار فروشگاهی به راحتی می‌توان آمار دقیقی از فروش‌ها به دست آورد. با این روش می‌توان اقلام پرفروش و پرمصرف را شناسایی کرد و این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

  • بررسی پیش فاکتورها: در این نرم افزار فروشنده‌ها می‌توانند فاکتورهای خرید، انبار، فروش و یا تغییر موجودی کالا را بررسی کند؛ این کار باعث می‌شود که از اشتباهات جلوگیری شود.

  • مدیریت حسابداری و انبار: یکی از مزایای استفاده از نرم افزار خرید و فروش برای فروشگاه‌ها، مدیریت انبار و حسابداری است.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد خرید نرم افزار خرید و فروش صحبت شد. نکته حائز اهمیت این است که نرم افزار خرید و فروش برای تمامی شرکت‌های خدماتی، تولیدی و بازرگانی مناسب است و صرفا برای شرکت خاصی نیست. به کمک این نرم افزار به راحتی می‌توانید به اطلاعات خرید و فروش خود دسترسی داشته باشید و حتی با کاربران خود در ارتباط باشید.