اگر شما هم یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده باشید یا این‌که به‌عنوان حسابدار یک مجموعه در حال فعالیت باشید حتما می‌دانید که انتخاب یک برنامه حسابداری خوب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به نکات مهمی دراین‌خصوص دقت داشته باشید. بسیاری از افرادی که قصد خرید یک برنامه و نرم‌افزار حسابداری را دارند اطلاعات چندانی درباره ویژگی‌های این نرم‌افزارها ندارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا نتوانند گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کنند. یک برنامه خوب برای حسابداری باید سرعت عمل بالایی داشته باشد و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ویژگی‌های مختلف یک نرم‌افزار حسابداری صحبت کنیم و تمامی اطلاعات شما در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد خرید چنین برنامه‌ای را دارید بدون شک مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

داشتن گزارش‌های تحلیلی دوره‌ای کامل در برنامه حسابداری

اگر شما هم قصد خرید یک برنامه حسابداری را دارید حتما باید به این نکته دقت داشته باشید که برنامه و نرم‌افزاری که خریداری می‌کنید گزارش‌های تحلیلی کاملی را در اختیار شما قرار دهد. اطلاعات تحلیلی مهم‌ترین ابزار برای کسب‌وکارها هستند که این امکان را به آنها می‌دهند تا بتوانند وضعیت مالی خود را بررسی کرده و آن را بهبود دهند. این گزارش‌ها می‌تواند به تیم مدیریتی اطلاعاتی را ارائه دهد که بتوانند بهتر درباره روند ادامه پیداکردن فعالیت‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند و باتوجه‌به این گزارش‌ها بهترین تصمیمات مالی را برای مجموعه بگیرند.

باتوجه‌به نکاتی که بیان کردیم شما برای خرید یک نرم‌افزار حسابداری ابتدا باید تمامی گزارش‌های موردنیاز مجموعه خود را یادداشت کنید و در زمان خرید اطمینان حاصل کنید که این گزارش‌های توسط برنامه به شما ارائه خواهد شد. برای مشخص‌کردن گزارش‌ها حسابداری و مالی که نیاز دارید می‌توانید از افراد متخصص در حوزه حسابداری کمک بگیرید.

خرید نرم افزار حسابداری ارزان

رابط کاربری قدرتمند و جذاب در برنامه حسابداری

قطعا تمامی افرادی که از نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کنند علاقه‌مند هستند تا بتوانند ارتباط خوبی با المان‌ها و عناصر مختلف موجود در صفحه برقرار کنند و از یک رابط کاربری جذاب استفاده کنند. این موضوع درباره برنامه حسابداری نیز صادق است و برنامه‌ای که قصد خرید و استفاده از آن را دارید باید دارای یک رابط کاربری جذاب و درعین‌حال ساده باشد. نکته‌ای که باید در خصوص برنامه و نرم‌افزار حسابداری بدانید این است که حسابدار یا خود شخص شما ممکن است در طول روز مجبور باشید ساعت‌ها با این نرم‌افزار کار کنید؛ بنابراین اگر رابط کاربری مناسبی نداشته باشد احتمالا در استفاده از آن با مشکل مواجه خواهید شد.

یک رابط کاربری زیبا و ساده در واقع از عناصری تشکیل شده است که کارکردن با آنها بسیار ساده و راحت است و چشم شما نیز در زمان مشاهده نرم‌افزار اذیت نمی‌شود. طراحی چنین برنامه‌ای بدون شک نیازمند یک طراح گرافیک فوق‌العاده حرفه‌ای دارد که بتواند نیازهای شما را به‌خوبی تشخیص داده و متناسب با آن عناصر صفحه نرم‌افزار را طراحی کند. نکته دیگری که در خصوص رابط کاربری این نرم‌افزارها باید بدانید این است که بهتر است عناصر موجود در آن قابل تنظیم و شخصی‌سازی باشند تا کاربران در زمان استفاده از آنها بتوانند متناسب با نیاز خود عناصر مختلف موجود در صفحه را تغییر دهند.

سازگاری با کسب‌وکارهای مختلف

اگر در حوزه حسابداری تجربه داشته باشید حتما می‌دانید که کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف نیازمند خدمات مختلفی در زمینه حسابداری هستند و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که یک برنامه ساده بتواند تمامی نیازهای کسب‌وکارهای مختلف را برطرف کند. به همین علت است که معمولا متخصصان توصیه می‌کنند برنامه‌های حسابداری را برای خرید انتخاب کنید که سازگاری کاملی با کسب‌وکار شما داشته باشند. البته نکته‌ای که دراین‌خصوص باید به آن دقت کنید این است که امروزه برخی از برنامه‌های حسابداری به‌صورت سازگار با انواع کسب‌وکارها طراحی شده‌اند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

سازگاری را می‌توان یکی از ویژگی‌های کلیدی برنامه حسابداری به شمار آورد چراکه برنامه‌هایی که با پلتفرم‌های مختلف و کسب‌وکارهای متفاوت سازگاری ندارند معمولا در زمان استفاده مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد می‌کنند و ممکن است در کسب‌وکار شما باعث ضرر رسیدن به شما شوند.

” پیشنهاد مرتبط: راهنمای بازیابی نسخه پشتیبان در نرم افزارهای کاکتوس

به‌روزرسانی‌های دوره‌ای برای نرم‌افزار و برنامه حسابداری

امروزه استانداردها و قوانین مالی مختلفی که در حوزه حسابداری وجود دارند روزبه‌روز در حال تغییر هستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا نیازهای کسب‌وکارها در زمینه حسابداری روزبه‌روز تغییر پیدا کند. یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید یک برنامه حسابداری این است که سعی کنید برنامه‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که پشتیبانی‌ها و به‌روزرسانی‌های لازم را به شما ارائه دهند تا مطمئن شوید که از یک برنامه کاملا به‌روز برای انجام‌دادن کارهای حسابداری خود استفاده می‌کنید.

” پیشنهاد مرتبط : نرم افزار حسابداری بازرگانی مانتو کاکتوس را هم مشاهده فرمایید. “

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌هایی که اقدام به تولید و ساخت این نرم‌افزارها می‌کنند در ادامه از آن پشتیبانی نمی‌کنند و نسخه‌های جدیدتر را به مشتریان ارائه نمی‌دهند. همین عامل نیز باعث نارضایتی مشتریان برنامه‌های حسابداری شده است؛ بنابراین به‌عنوان یک توصیه مهم حتما در نظر داشته باشید که برای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری حتما ارائه به‌روزرسانی‌های جدید و پشتیبانی کامل توسط شرکت سازنده برنامه را مورد بررسی قرار دهید.

داشتن قیمت مناسب مزیت یک برنامه حسابداری

بدون شک تمامی افرادی که قصد خرید یک برنامه حسابداری خوب و کامل را دارند علاقه‌مند هستند تا چنین برنامه‌ای را با کمترین هزینه ممکن خریداری کنند. به همین علت نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه‌ها این است که از قیمت مناسبی برخوردار بوده و درعین‌حال عملکرد خوبی را به شما ارائه دهند. با وجود این‌که کیفیت عملکرد برنامه‌ها و نرم‌افزارهای حسابداری نسبت به قیمت آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است ولی این به آن معنا نیست که شما نباید به قیمت این محصولات توجه داشته باشید.

توصیه ما به شما این است که سعی کنید ابتدا موارد موردنیاز خود را بسنجید و سپس متناسب با آن و همین‌طور بودجه‌ای که برای کارهای حسابداری خود در نظر گرفته‌اید قیمتی را برای محصول موردنظر خود مشخص کنید و سعی کنید هزینه بیشتری را نسبت به این قیمت برای خرید برنامه‌های حسابداری نپردازید.

” پیشنهاد مرتبط : لیست قیمت نرم افزارهای حسابداری و مالی

عملکرد سریع و دقیق و قابلیت استفاده توسط چندین کاربر

زمانی که قصد انتخاب یک برنامه حسابداری خوب و جامع را برای مجموعه خود دارید باید به چند نکته کلیدی و مهم دقت داشته باشید. اولین نکته این است که سعی کنید برنامه‌ای را برای این کار انتخاب کنید که به‌سرعت اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهد و عملکرد سریعی داشته باشد. بااین‌حال سرعت نمی‌تواند به‌تنهایی فاکتور مناسبی برای انتخاب برنامه‌های حسابداری باشد. برنامه‌ای که شما انتخاب می‌کنید باید در کنار سرعت بالا دقت مناسبی نیز داشته باشد. داشتن دقت بالا در عملیات‌های مالی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید.

نکته دیگری که معمولا افراد در انتخاب نرم‌افزارهای حسابداری به آن دقت نمی‌کنند مسئله قابلیت استفاده از نرم‌افزار توسط چندین شخص در یک مجموعه است. ممکن است در یک مجموعه چندین شخص قصد دسترسی به برنامه و استفاده از آن را داشته باشند. اگر نرم‌افزار خریداری شده این ویژگی را نداشته باشد احتمالا در استفاده از آن با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

نتیجه‌گیری خرید برنامه حسابداری

انتخاب یک برنامه حسابداری خوب برای کسب‌وکارهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بیشتر محاسبات مالی در مجموعه‌های مختلف وابسته به یک نرم‌افزار خوب در این زمینه است. یک نرم‌افزار حسابداری خوب دارای ویژگی‌هایی است که برخی از آنها را در این مطلب به شما معرفی کردیم. اگر شما هم قصد خرید یک برنامه خوب حسابداری را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات سایت ما در این حوزه بهره‌مند شوید